سومین رویداد شتاب چابهار با محوریت دریا آغاز شد

سومین رویداد شتاب چابهار با محوریت دریا با حضور ایده‌پردازان سراسر کشور در دانشگاه بین‌المللی چابهار آغاز بکار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر آبروش سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار  در مراسم افتتاحیه رویداد شتاب چابهار با محوریت دریا در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این رویداد با حمایت دانشگاه بین المللی چابهار، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ، پردیس پارک و علم و فناوری چابهار، مرکز تحقیقات شیلات آبهای دور چابهار و سازمان منطقه آزاد چابهار در این شهرستان به مدت۷۲ ساعت ادامه دارد.

ناصر آبروش افزود: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد دریا محور که بیانگر عمق توجه ایشان به توسعه ظرفیت های دریایی و همچنین توسعه سواحل مکران است ایجاب می کند که ایده های فناورانه در این حوزه برای ایجاد کسب و کارهای پایدار منطقه مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد شکوفایی اقتصادی و پیشتاز در بازارهای رقابتی این حوزه باشیم.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: در این رویداد افرادی که دارای ایده های خلاق باشند شناسایی خواهند شد و علاوه بر آن شرکت کنندگان می توانند ایده هایشان را به عنوان فناوری نوین به حوزه شیلات ارائه کنند.

آبروش تصریح کرد: این نخستین رویدادی است که دانشگاه بین المللی چابهار با همکاری واحدهای شرکت کننده در حوزه تخصصی شیلات برگزار می کند که در نتیجه آن شاهد خلق و پرورش ایده های خلاق در سواحل مکران و معرفی ایده ها به سرمایه گذاران و حمایت آنان از طریق مجموعه های دانشگاه بین المللی و واحدهای مربوطه خواهیم بود.

او  بیان کرد: با ایجاد کسب و کارهای نوین در این حوزه با توجه به حمایت هایی که از ایده ها خواهد شد شرکت کنندگان به صورت شرکت های دانش بنیان یا واحدهای فناور در زیرمجموعه‌های پردیس پارک علم و فناوری چابهار مشغول به فعالیت خواهند شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه بین المللی چابهار و ‌مسئول راه اندازی پردیس مکران پارک علم و فناوری نیز در مورد فرآیند برگزاری رویداد شتاب چابهار با محوریت دریاگفت: افرادی که به عنوان بهره بردار در این رویداد شرکت کرده اند افراد متخصص یا دارای مهارت تجربی و یا دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه شیلات، هستند.

خدیجه دینارزهی ادامه داد: شرکت کنندگان در مدت سه روز رویداد کار تخصصی منتورینگ ایده ها را تجربه خواهند کرد و با مشاوره منتورها و مربیان تلاش می کنند که ایده هایشان را به کسب و کار پایدار برسانند.

او  افزود: ایده های مطرح شده در این رویداد با انتخاب و رای گیری شرکت کنندگان، منتورها و مربیان، ایده های ویژه انتخاب می‌شوند و ایده های انتخاب شده در ۴۸ ساعت آتی توسط منتورها و مربیان با تیم های شرکت کننده کار می کنند تا محصول اولیه از ایده‌ها حاصل شود و در نهایت سه ایده به عنوان ایده برتر مشخص خواهند شد

دینارزهی تصریح کرد: سه ایده برتر و همچنین ۱۰ ایده آخر مورد حمایت دانشگاه بین المللی چابهار و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان قرار خواهند گرفت و جوایزی به سه ایده برتر نیز تعلق خواهد گرفت.

او  گفت: با ایده های نهایی، هسته های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در پردیس پارک علم و فناوری چابهار تشکیل خواهد شد و به سمت دانش بنیان شدن سوق داده می شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار