معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی در کشور و استان، هیچ تصمیمی مبنی بر اسکان مسافران نوروزی گرفته نشده و پارک ها، مدارس، مساجد و امامزادگان تعطیل بوده و برای هتل‌ها نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده، اما در کل از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.

او از مردم استان خواست که برای حفظ سلامت خود و خانواده، سفر‌های نوروزی را لغو کنند چرا که هیچ نقطه‌ای به اندازه استان قزوین شرایط مناسبی ندارد.

حبیبی افزود: مهار کرونا به رفتار مردم، کسبه و بازار بستگی دارد که دچار خوش بینی نشویم و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

به گفته او، متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته که این یک زنگ خطر است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: با رعایت ۹۰ درصدی دستورالعمل‌ها می‌توانیم با ویروس کرونا مقابله و آن را مهار کنیم، لذا باید ضمن عدم تردد غیرضروری و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های پر ازدحام از دوماسک استفاده کنیم.

حبیبی با اشاره به تزریق واکسن کرونا گفت: درکنار رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا از مهمترین اقدامات است که با اولویت کادر درمان آغاز شده و مرحله دوم و سوم نیز در حال اجراست که امیدواریم با خرید جدیدی که از کشور کوبا انجام گرفته، تعداد واکسن‌ها و واکسیناسیون و سرعت آن بیشتر شود.

او پیش بینی کرد تا دو ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه شوند، اما تا آن زمان با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم، هجمه برای خرید‌های نوروزی بسیار بالاست و مردم باید رعایت کننده اصول مهم بهداشتی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.