وزیر خارجه روسیه با غیرقانونی خواندن حضور نظامی آمریکا در سوریه اعلام کرد واشنگتن در پی نابود کردن این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا تنها چند دقیقه قبل از حمله به شرق سوریه، مسکو را در جریان آن قرار داده است.

سرگئی لاوروف روز جمعه اعلام کرد طرف آمریکایی فقط چند دقیقه قبل از انجام حملات به ارتش روسیه اخطار داد. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد سوای نگرانی‌های نظامی، غیر ممکن است که بتوان این حملات را جدای از واقعیت حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه برخلاف همه موازین حقوق بین الملل از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت در نظر گرفت.

وزیر خارجه روسیه افزود مسکو شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا قصد نگه داشتن نامحدود نیرو‌های خود در سوریه را دارد و مسکو می‌خواهد در این باره از همتایان آمریکایی خود توضیح بخواهد. لاوروف تاکید کرد: ما اخیراً اطلاعاتی از منابع مختلف دریافت کرده ایم. فعلاً نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم و می‌خواهیم مستقیماً در این مورد از آمریکایی‌ها سوال کنیم. ظاهراً آن‌ها تصمیم دارند هیچگاه سوریه را ترک نکنند و حتی تا مرز نابودی این کشور پیش روند.

لاوروف در ادامه گفت مسکو از سرگیری روابط روسیه و آمریکا با محوریت سوریه را در حوزه سیاسی-دیپلماتیک «بسیار مهم» می‌داند. ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا به زودی گروه‌هایی را بدین منظور ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار