ممنوعیت فروش GTA پس از افزایش جرم در شیکاگو

باتوجه به بالا رفتن میزان جرم و جنایت در شیکاگو، مسئولان این ایالت خواسته اند تا جلوی فروش بازی GTA در شیکاگو گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک سال گذشته، حملات و سرقت‌های ناگهانی اتومبیل در شیکاگو باعث شده که برخی انگشت‌ اتهام خود را به سمت بازی ویدیوئی خشن GTA بگیرند. اکنون، یک قانونگذار ایلینویز می‌خواهد محدودیت ایالتی در فروش بازی‌های خشن به خردسالان را اصلاح کند تا فروش بازی‌های خشن به هر کسی ممنوع شود و تصاویر سرقت وسایل نقلیه موتوری را به عنوان خشونت تعریف کنند.


بیشتر بخوانید


ریشه یابی به جای اتهام

پس از انتشار این مقاله، نماینده انجمن نرم افزار و سرگرمی، بزرگترین انجمن تجارت صنعت بازی ایالات متحده، گفت: "در حالی که صنعت ما نگرانی‌ها را درباره آنچه در شیکاگو اتفاق می‌افتد درک می‌کند و به اشتراک می‌گذارد، هیچ دلیلی بر ارتباط بین سرگرمی تعاملی و خشونت در دنیای واقعی وجود ندارد. ما اعتقاد داریم که راه حل این مشکل پیچیده در بررسی دقیق عواملی است که باعث چنین رفتار‌هایی می‌شود نه اینکه اشتباهاً تقصیر را به گردن بازی‌های ویدیوئی بیندازیم آن هم صرفاً بر اساس حدس و گمان. "

ممنوعیت فروش GTA پس از افزایش جرم در شیکاگو

جریمه  ۱۰۰۰ دلاری برای فروش بازی به خردسالان

قانون کیفری ایلینویز در سال ۲۰۱۲ فروش بازی‌های خشن به خردسالان را با پرداخت ۱۰۰۰ دلار جریمه نقدی به عنوان مجازات محدود کرده است. نماینده دولت دموکرات، مارکوس ایوانز جونیور، لایحه HB 3531 را معرفی کرده که فروش بازی‌های خشن را به طور کامل ممنوع می‌کند. این لایحه همچنین تعریف واژه خشونت آمیز را اصلاح کرده و گفته این واژه شامل آسیب‌های روانی و کودک آزاری، آزار جنسی، حیوان آزاری، خشونت خانگی، خشونت علیه زنان، یا سرقت وسیله نقلیه موتوری با حضور یک راننده یا مسافر در داخل وسیله نقلیه است.

ممنوعیت فروش GTA پس از افزایش جرم در شیکاگو

در گزارش شیکاگو سان تایمز، در سال ۲۰۲۰ هزار و ۴۱۷ مورد حملات اتومبیل در شیکاگو گزارش شده که دو برابر تعداد یک سال قبل است. این مسئله به اندازه کافی بزرگ بوده است که تلاش‌هایی مانند Operation Safe Pump را که یک شرکت امنیتی خصوصی است را به همراه داشته باشد.

ایوانز می‌گوید: "این لایحه فروش برخی از این بازی‌ها را که فعالیت‌هایی را که در جامعه از آن‌ها رنج می‌بریم ارتقا می‌دهد را منع می‌کند. بازی‌هایی مانند Grand Theft Auto در این طیف به یک مسئله بزرگ تبدیل شده اند. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار