سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه (۹ اسفند ماه) بازار سرمایه در اولین روز هفته  با افزایش عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۹ اسفند ماه

بورس تهران در اولین روز هفته همانند روند روز‌های اخیرش، با افت تقاضا و با افزایش عرضه آغاز بکار کرد و شاهد شکل گیری صفوف فروش بروی عمده نماد‌های بزرگ و کوچک هستیم. از لحاظ تکنیکال و بنیادی بازار در کف قرار دارد و در چنین شرایطی حدود ۸۰ درصد سهم‌های بازار قفل صف فروش شده‌اند، همچنین نزدیک شدن به سال نو در کنار نداشتن نقدینگی به بهم ریختگی بازار دامن زده است.

در گروه فرآورده‌های نفتی نماد‌ها با صفوف فروش مواجه هستند و در کف قیمت روزانه قرار دارند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا در قیمت ۲۳۶ تومان با صف فروش ۵۰۶ میلیون سهمی مواجه است. خودرو صف فروش ۲۴۸ میلیونی در قیمت ۲۵۹ تومان دارد. خگستر در قیمت ۳۰۴ تومان با صف فروش مواجه است.

افت چهار هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در این ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۱هزار واحد قرار گرفته است.

اپال، شگل و ساربیل بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد های وب در این دقایق با افزایش تقاضا در قیمت ۹۹۵ تومان با صف خرید بیش از ۸ میلیون سهم همراه است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۲۵۸واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۹نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۹۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های ثامید، بوعلی، سیتا، امین، شستا و فولاد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، وسپهر، کرمان، رافزا، آریا و #غفارس در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع ۷۴۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۸۵۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۹۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، برکت و فملی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تجهیزات سنگین هپکو حدود ۲۸۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، اپال و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۴۰میلیارد تومان (۸۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۶۰میلیارد تومان (۲۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۳نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف رایان هم افزا (رافزا) به ۱۰.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۵۸۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۹۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۳۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۵درصد از ۶هزار و ۷۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۲۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۴۸۵میلیارد تومان خواهد رسید.

صف فروش شبندر جمع شد و سهم در قیمت ۲۳۹۱ تومان در حال دادو ستد است.

صف فروش تاپیکو جمع شد.

ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با ریزش ۱۱ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلمان صالحی
۰۶:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
درخواست فروش سهام عدالت دریافت کنم
آخرین اخبار