۲۲ هزار بافنده فرش در اردبیل بیمه نیستند

رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل گفت: بیش از ۲۵ هزار بافنده فرش در استان فعالیت می‌کنند که ۲۲ هزار نفر آن‌ها بیمه نیستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امانی، رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل گفت: در قالب هشت تعاونی تولید فرش دستبافت روستایی بیش از ۲۵ هزار نفر فعالیت خود را در حوزه تولید فرش انجام می‌دهند که تنها ۳ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال معرفی بافندگان فرش روستایی به صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری آغاز شده و تاکنون نیز ۹ هزار نفر برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به این صندوق معرفی شدند.

رئیس اتحادیه فرش روستایی استان اردبیل گفت: مرکز ملی فرش ایران نیز در کنار پشتیبانی از بافندگان فرش در بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه روستایی بیمه تکمیلی درمان را نیز برای بافندگان با پرداخت تسهیلات کم بهره در نظر گرفته که از این محل نیز هزینه‌های درمانی بافندگان فرش مرتفع می‌شود.

امانی خواسته اصلی اعضای این اتحادیه را در سفر اخیر رئیس مرکز ملی فرش ایران پرداخت تسهیلات کم بهره به بافندگان روستایی اعلام و اظهار کرد: به دلیل آنکه شرکت‌های تعاونی به بانک کشاورزی بدهی دارند بانک‌ها از پرداخت تسهیلات کم بهره برای بافندگان فرش امتناع می‌کنند که انتظار می‌رود این مشکل با مساعدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.