در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رفع مشکل آب سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در بخش روستایی بیش از ۱۱ درصد کل منابع کشور را به روستا‌های استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده‌ایم.

حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کیفیت نامطلوب آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان با توجه به خشکسالی‌های اخیر و وسعت پراکندگی‌ها مشکل جدی در تامین آب داریم.

او ادامه داد: در برخی از نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان متوسط بهره‌مندی از آب نسبت به برخی از مراکز استان کمتر است و وزارت نیرو بنا دارد برای جبران این کمبود آب، برنامه ریزی‌هایی در این راستا داشته باشد.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: در حال حاضر تامین آب در جنوب کشور تنها معطوف به آب شیرین کن‌هاست. هفته گذشته ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت آب  شیرین کن را صادر کردیم، همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تعداد زیادی از روستاها و یا شهر‌های مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان را به سد‌های استان متصل کنیم.

جانباز بیان کرد: بهره برداری از سامانه سد زیردان برای آبرسانی به برخی از مناطق استان انجام شده است، با وجود برخی از مشکلات اعتباری دولت از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده است. از محل منابع مالی بانکی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بابت آب روستایی در استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

او تصریح کرد: ما در بخش روستایی در سیستان و بلوچستان هم بیش از ۱۱ درصد کل منابع کشور را به روستا‌های استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده‌ایم، این عقب ماندگی نسبت به سایر مناطق کشور تا آخر سال ۱۴۰۰ مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، اب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار