کشف 6 گونه جدید حشره در کردستان

استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان از شناسایی ۶ گونه جدید حشره در زیستگاه‌های متنوع کردستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حامد غباری استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه زیستگاه‌های متنوع و غنی در کردستان وجود دارد گفت:طی پژوهش‌های مشترک با دانشگاه تهران، موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو موفق به معرفی ۵ گونه و یک زیر گونه جدید حشرات از کردستان برای اولین بار در جهان شده‌اند.

او با اشاره به خبر کشف تعدادی گونه حشره جدید در کردستان بیان کرد: این اکتشاف حاصل همکاری گروه گیاهپزشکی دانشگاه کردستان، دانشگاه تهران، موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو برای شناسایی حشرات بوده است، که طی این پژوهش‌ها ۵ گونه و یک زیرگونه حشره جدید از زیستگاه‌های کردستان به دنیا معرفی خواهد شد.

این استاد دانشگاه کردستان اعلام کرد: اکوسیستم کردستان بسیار منحصر به فرد است که در آن شاهد جنگل، انواع مراتع و حتی بیابان هستیم که ظرفیت بالقوه کردستان را در خصوص معرفی گونه‌های جدید حشره به دنیا به عنوان افتخاری برای استان نشان می‌دهد.

غباری عنوان کرد :معرفی این ۵ گونه و یک زیر گونه از سوسک‌های چوب‌خوار به دلیل آفت بودن، اهمیت فراوانی در محافل بین‌المللی و حوزه کشاورزی دارد.

این استاد دانشگاه کردستان گفت: پژوهش بر روی گونه‌های جدید حشره در رودخانه قشلاق توسط محقق ایرانی ساکن کانادا و گروه گیاهپزشکی و شیلات دانشگاه کردستان به صورت مشترک انجام خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت کشف این گونه‌های جدید حشره درپایان یادآور شد : برای نامگذاری این ۶ گونه به جز یک گونه، از نام مناطق کردستان مثل سروآباد و مریوان استفاده شده که این موضوع و انتشار نتایج پژوهش‌ها موجب جلب توجه محققین از سراسر دنیا به کردستان می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حشره ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.