با حضور وزیر راه انجام شد:

افتتاح مرحله نخست تعریض و بهسازی محور بندرترکمن، کردکوی

مرحله نخست تعریض و بهسازی محور بندرترکمن، کردکوی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ظهر امروز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی مرحله اول تعریض و بهسازی محور بندرترکمن به کردکوی افتتاح شد.

این مسیر به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.

همچنین عملیات اجرایی تعریض محور بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۵ کیلومتر و اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.


وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به عزم جدی دولت در برقراری مسیر ریلی گرگان - مشهد گفت : این راه‌آهن با کمک بازار سرمایه طی مدت پنج سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد اسلامی افزود: دولت تلاش می‌کند با ترسیم ساز و کار اجرایی قدرتمند و با استفاده از فرصت بازار سرمایه، مسیر تکمیل این راه آهن را ترسیم کند و هم اکنون کارهای مالی و حقوقی برای تامین سرمایه مورد نیاز این طرح از بازار سرمایه به مراحل پایانی رسیده و اگر در تامین منابع مالی وقفه ایجاد نشود، این مسیر ریلی در مدت زمان پنج سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت از تمام ظرفیت برای تحقق آرزوی دیرین مردم گلستان و برقراری راه دسترسی ریلی به مشهد تلاش خواهد کرد.

کمبود بودجه، علت توقف ساخت مسیر ریلی گرگان - بجنورد - مشهد

ساخت مسیر ریلی گرگان - بجنورد - مشهد سال ۱۳۸۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه ساخت آن متوقف گردید.

رئیس جمهور در سفر استانی پارسال به خراسان شمالی گفته بود: اجرای طرح ریلی مشهد- بجنورد- گرگان در برنامه است، اما نیاز است سرمایه‌گذار وارد عرصه شود.

این راه آهن ظرفیت حمل بار تا ۱.۶ میلیون تن و ظرفیت جابه جایی سالانه ۲ الی ۴ میلیون مسافر را دارد.

طول این راه‌آهن حدود ۵۷۰ کیلومتر است که ابتدای مسیر از خروجی ایستگاه گرگان شروع می‌شود و از شهر‌های سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان، اخلمد عبور کرده و به گلبهار مشهد ختم می‌شود.

این راه‌آهن، یک‌خطه و دارای ۲۷ ایستگاه و بالغ بر ۱۵ کیلومتر تونل است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند احداث بندر خواجه نفس اشاره کرد و گفت: به علت حجم بالای رسوبات در سواحل گلستان، این طرح پرهزینه بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

 

انتهای پیام/م/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.