گیاه دارویی سیاهدانه در ۶۰ هکتار از مزارع بوشهر کاشته شد

در ۶۰ هکتار از مزارع در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و بوشهر سیاهدانه کاشته شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری آب در مزارع کشاورزی استان به عنوان یکی از مؤلفه‌های الگوی کاشت به صورت جدی مورد توجه است.

سمیه فرح بخش افزود: سازگاری کشت و توسعه برخی از گونه‌های گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان، افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در مناطق روستایی و بهره مندی از مزایای گیاهان دارویی در توسعه سلامت و بهداشت عمومی از مزایای کاشت گیاهان دارویی در استان بوشهر است.

او ادامه داد: در سال کنونی با حمایت و پرداخت اعتبارات در قالب یارانه به کشاورزان مجری کشت گیاهان دارویی سیاهدانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برای نخستین بار در استان ۶۰ هکتار از مزارع در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و بوشهر به کاشت این گیاه دارویی اختصاص یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مزارع سیاهدانه استان در ابتدای مرحله گلدهی هستند، عنوان کرد: رعایت اصول تغذیه و کنترل علف‌های هرز و آبیاری از مهم‌ترین برنامه‌های مرحله داشت این مزارع هستند.

فرح بخش  بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۴۰ تن محصول گیاه دارویی سیاهدانه در اوایل اردیبهشت سال آینده از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.