بازگشت ۵۹ واحد صنعتی در استان قزوین به چرخه تولید

استاندار قزوین گفت: در سال جهش تولید ۵۹ واحد صنعتی استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار در مراسم افتتاح خط تولید انبوه نخستین گیربکس ۶ سرعته گفت: با حمایت‌های صورت گرفته در سال جهش تولید به هیچ بانکی اجازه تصرف صنایع استان را ندادیم و ۵۹ واحد صنعتی استان نیز به چرخه تولید بازگشت.

جمالی پور اضافه کرد: جهش تولید در استان مورد توجه جدی همه اقشار است و همه مدیران و مسوولان در خدمت تولید و حمایت از تولید هستند.

استاندار گفت: سه هزار و ۵۵۰ واحد صنعتی در استان خدمت می‌کنند و در قطعه سازی از پایگاه مهم کشور محسوب می‌شود.

او افزود: این استان ظرفیت‌های بی نظیری در این بخش دارد و حاضریم بخش قطعه سازی کشور را کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو هم در این مراسم، گفت: این شرکت در سال ۶۴ تاسیس شده است و امروز افتخار داریم جشن ۳۶ سالگی شرکت را با رونمایی گیربکس ۶ سرعته برگزار کنیم.

فرشاد مقیمی افزود: گروه تولیدی ایران خودرو در قزوین ۵۳ سالن و ۲ هزار و ۱۰۰ کارگر دارد و ۲ هزار و ۴۰۰ ست گیربکس چهار سرعته را تولید می‌کند.

او اضافه کرد: با افتتاح این خط، روزی ۶ دستگاه خودرو رانای با گیربکس ۶ سرعته را تا پایان سال تولید می‌کنیم و سال بعد هفت هزار و ۸۰۰ محصول مجهز به گیربکس ۶ سرعته را روانه بازار خواهیم کرد.

مقیمی با اشاره به ظرفیت‌های صنعت استان، افزود:در این استان حدود ۳۵ قطعه ساز با شرکت ایرانخودرو همکاری دارند که ۶ درصد از قطعات شرکت را تامین می‌کنند که از نظر ارزشی ۱۵ درصد قطعات شرکت را شامل می‌شود.

اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت: باید موانع تولید را برطرف کرد و حداکثر استفاده از بخش خصوصی را داشت.

اکبری افزود: جوان‌های کشور قادر به تولید گیربکس اتوماتیک خواهند بود و باید از آن‌ها حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار