خوراک دام زیرپوشش طرح جهش تولید قرار گرفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها رفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیدافشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص جهش تولید در دیم‌زارها، گفت : این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان استان مواجهه شده است.

او با اشاره به انعقاد قرارداد بیش از ۱۷ هزار نفر دیم‌زار در استان با سازمان جهاد کشاورزی در قالب این طرح، گفت : بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیر پوشش این طرح رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مطرح شده در این راستا را بحث بیمه کردن محصول عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۳۳ هزار هکتار از این اراضی بیمه شده است.

صفوی فرصت بیمه محصولات را تا ۲۰ اسفندماه اعلام کرد و افزود: کشاورزان به ازای هر هکتار ۹ هزار و ۱۰۰ تومان می‌توانند مزرعه خود را بیمه کنند تا از مزایای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها برخوردار شوند.

او یکی از مزایای این طرح را توزیع کود‌های رایگان ان. پی. کی، ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز مزرعه دانست و گفت: این کود‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی خریداری شده و به کسانی که در این طرح هستند سه کیلوگرم در هر هکتار که قیمت آن ۷۵ هزار تومان است به صورت رایگان تحویل داده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.