وقتی جادوی آلمانی ۱۲۱ ساله می‌شود/ بایرن مونیخ؛ سرخ‌های با تعصب و همیشه قهرمان

باشگاه بایرن مونیخ آلمان امروز صد و بیست و یکمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی از افتخار و شکوه صحبت می‌کنیم اکر موضوع آن فوتبال باشد، قطعا نام باشگاه بایرن مونیخ آلمان به یادمان می‌آید. باشگاهی خون گرم،  مردمی، پرهوادار و همیشه حاضر در عرصه‌های قهرمانی که همیشه در یکی از رقابت‌های اروپایی دنبال کسب جام بوده است.

باوارایی‌ها یا مردان بایرنی نام باشگاهی است که ۲۷ فوریه ۱۹۰۰  رسما کار خود را آغاز کرد و از زمانی هم که توانست جواز حضور در رقابت‌های بوندسلیگا رو کسب کند، هیچ باشگاهی به گرد جام‌های سرخ‌های آلمانی نرسید.

بایرن مونیخ تا حالا در ۳۰ دوره قهرمان بوندسلیگا شده است. نزدیک ترین رقیب این باشگاه در کسب جام یعنی نورنبرگ توانسته تنها  ۹ جام کسب کند و در حال حاضر هم در لیگ دسته دوم این کشور حضور دارد. بایرنی‌ها ۲۰ جام حذفی فوتبال آلمان، ۸ سوپر جام و ۶ لیگا پوکال را به خانه برده اند. در اروپا هم این باشگاه همیشه جزو برترین‌ها بوده  است. در کارنامه این باشگاه ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک جام در جام اروپا، یک جام یوفا، دو سوپر جام اروپا، ۲ جام بین قاره‌ای و ۲ جام باشگاه‌های جهان دیده می‌شود.

وقتی جادوی آلمانی ۱۲۱ ساله می‌شود/بایرن مونیخ؛ سرخ‌های با تعصب و همیشه قهرمان

«میا سن میا» / جادوی هواداران در آلیانتس آرنا

میا سن میا؛ شعار باشگاه بایرن مونیخ آلمان است. این جمله یعنی؛ «ما همین هستیم که هستیم». این حرف زمانی در پوست و استخوان باشگاه بایرن مونیخ حک شد که از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ توانست در فتح لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کند، کاری که در آن زمان یک افتخار بزرگ محسوب می‌شد. این قهرمانی‌های متوالی آنقدر باشگاه بایرن مونیخ آلمان را میان هواداران محبوب کرد که حتی سال ۱۹۸۷، در دیدار فینال زمانی که بایرنی‌ها جام را به پورتو واگذار کردند باز هم استادیوم پر بود از صدای «ما همین هستیم که هستیم» و در ادامه حمایت دو چندان هواداران از بازیکنان برای شروع مجدد و کسب قهرمانی دوباره در رقابت‌های گوناگون اروپایی شروع شد.

بعد از این رقابت‌ها جمله آلمانی «mia san mia» تبدیل به اصطلاحی با عنوان ذهنیت پیروزمندانه در کتاب اصطلاحات آلمانی شد در قسمت توضیحات هم نوشته شد، هر کسی که می‌خواهد برنده شود باید برای آن کار سخت تلاش کند.

باشگاه بایرن مونیخ در ۱۲۱ سالگی خود شاهکاری را تکرار کرد که خیلی از باشگاه‌های فوتبال اروپایی حسرت یک جام آن را دارند. کسب ۶ جام در یک فصل، یعنی حضور در تمام رقابت‌های باشگاهی اروپا و جهان.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار