بسته محیط زیست؛

مشاهده گونه نادر موش زیبا در امروله و دالاخانی/دستگیری اکیپ ۴ نفره از شکارچیان در سنقر و کلیایی

برای اولین بار در استان کرمانشاه گونه نادر موش زیبا در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی شهرستان صحنه مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، وحید گودینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه گفت : در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان، گونه پستاندار کمیاب کالومیسکوس (زیبا موش) در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی توسط محیط بانان مشاهده و تصویربرداری شد.

او گفت : این گونه پستاندار کمیاب تا کنون در استان کرمانشاه رؤیت نشده بود .

اکیپ ۴ نفره از شکارچیان پیش از اقدام به شکار دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر و کلیایی از دستگیری یک اکیپ ۴ نفره از شکارچیان پیش از اقدام به شکار در این شهرستان خبر داد.

مهرداد شهبازی گفت: از این افراد علاوه بر ادوات شکار و صید تعداد ۴ قلاده از سگ‌های تازی کشف و ضبط شد.

او افزود: به درخواست این اداره و به دستور دادستان محترم قضایی، سگ‌های تازی این شکارچیان که بعنوان ابزار شکار استفاده می‌شد، به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید توقیف و پس از هماهنگی لازم به یک مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب به مرکز استان منتقل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنقر افزود: پایش مناطق تحت مدیریت شهرستان بصورت شبانه روزی توسط محیط بانان این اداره انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد خاطی برابر قوانین و مقررات قاطعانه برخورد خواهد شد.

کشف بیش از ۳۰۰ متر تور ماهیگیری

در پایش شبانه روزی مناطق تحت مدیریت شهرستان سنقر و کلیایی بیش از ۳۰۰ متر تور ماهیگیری توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان کشف و ضبط شد.

مهرداد شهبازی گفت: در پی پایش گشت و کنترل شبانه مناطق تحت مدیریت شهرستان و در رودخانه گاورود، ۲ نفر صیاد ماهی غیرمجاز و چند رشته تور ماهیگیری به مجموع بیش از ۳۰۰ متر و تعداد ۴۰ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

شهبازی از تشکیل پرونده تخلف زیست محیطی برای این افراد و معرفی آنان به دستگاه قضایی خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنقر گفت: پایش مناطق تحت مدیریت بصورت شبانه روزی توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سنقر انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مطابق با ضوابط و مقررات زیست محیطی با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار