معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند ۲۲ بهمن را در ایران جشن بگیرند اما به لطف رهبر معظم انقلاب و راهبرد مقاومت کشور سرپا ماند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،معاون اول رییس جمهور در گرگان گفت: آمریکایی ها می خواستند ۲۲ بهمن را در ایران جشن بگیرند و برنامه فشار حداکثری را بر ایران اجرا کردند، اما به لطف رهبری رهبر معظم انقلاب و راهبرد مقاومت سرپا ماند.

او افزود: مردم فشار‌های بسیاری را از سوی دولت آمریکا تحمل کردند، اما هنوز هم ایران و ملت ایران سرپاست و آن کسی که به تاریخ پیوسته ترامپ و تیم اوست.

معاون اول رییس جمهور گفت: تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی هم در زندگی مردم گذاشت و هم در توسعه کشور، اما وقتی ما میگوییم پیشرفت کرده ایم منظورآن است که در وضعیتی که ما را قرار دادند پیروز شدیم و نگذاشتیم به اهدافشان برسند.
 
او گفت: برخی‌ها می‌گویند فلانی خبر ندارد در کشور چه خبر است و می‌گوید پیشرفت کرده ایم، اما حرف ما این است که کشور را با وضع مطلوب مقایسه نکنید چرا که از مطلوبمان فاصله زیادی داریم، اما اگر با وضعیتی که می‌خواستند برایمان به وجود بیاورند مقایسه کنید متوجه خواهید شد که پیشرفت داشته ایم.
 
آقای جهانگیری در ادامه و در بخشی از سخنانش به موضوع برجام و اجرای پروتکل الحاقی اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواستند در اجرای این پروتکل جوسازی کنند و بگویند ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، اما ما عین قانون مجلس را اجرا و به گونه‌ای تدبیر کردیم که مجبور شدند قبول کنند کمترین انحراف به سمت بمب نداریم.

او افزود: در عین حال باید با صدای واحدی از کشور حراست کنیم و به فضل الهی به نقاط خوبی می‌رسیم ما همان مدیرانی هستیم که توانستیم تحریم را بی اثر و کم اثر کنیم.

او ادامه داد: در یک سال درآمد نفت ۱۱۹ میلیارد دلار بوده، اما گاهی کشور را با درآمد تک رقمی اداره کردیم اما این به معنای آن نیست که بدون مشکل اداره کردیم، اما در همین دوره تحریم در کشور پیشرفت داشتیم.
 
او افزود: در همین موضوع کرونا حتی زمانی نمی‌گذاشتند ماسک وارد کشور شود، اما با این حال الان صادر کننده ماسک هستیم و توانستیم از این سختی‌ها عبور کنیم.
 
جهانگیری گفت : کرونا دنیا و کشور را تحت تاثیر قرار داد اما جوانان برای تجهیز کادر پزشکی خیلی تلاش کردند سال گذشته این ایام سخت‌ترین روز‌ها را داشتیم ، پزشکان تجهیزات برای رسیدگی به بیمار نداشتند، اما ظرف یکی دوماه در کشور تامین کردیم و مردم همراهی کردند و باید همچنان همراهی کنند.
 
او ادامه داد : تلاش کردیم هم تولید واکسن داشته باشیم و هم از کشور‌های پیشرفته خریداری کنیم در این موضوع هیچ تبعیضی قرار نیست بین مردم و مسئولان در دریافت واکسن به وجود بیاید و این ابزار به طور عادلانه در دسترس قرار می‌گیرد و واکسن‌ها به طور مرتب در کشور وارد می‌شود.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین در باره مسایل و مطالبات استانی که مسئولان استان در جلسه امروز طرح کردند گفت: در برخی موضوعات مانند منطقه آزاد برخی تصمیمات خیلی طولانی شده و همه از چشم دولت می‌بینند اینکه برخی طرح‌ها با تاخیر رو به رو می‌شوند دولت باید پاسخگوی آن باشند.

او افزود: انشالله کار اکتشاف نفت انجام شود همان طور که در ترکمنستان انجام می‌شود و برای توسعه استفاده کنیم همچنین باید برای خلیج گرگان برنامه ۷ ساله اجرا و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود چرا که حیات ما به میانکاله و خلیج گرگان وابسته است.

او همچنین گفت:  برنامه زهکشی را تا ۲۸۰ هزار هکتار اجرایی می‌کنیم همچنین این ایده که چوب وارد کنیم ایده خوبی است و درباره نیروگاه‌های علی آباد موافق هستیم به سیکل ترکیبی تبدیل شود.

او ادامه داد: باید برای آشوراده روش پیگیری طراحی شود و جلسات زیادی برایش برگزار شده به لحاظ زیست محیطی از مناطق مهم است و باید از فرصت استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ن/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.