ملانوری گفت: باید با استفاده از پتانسیل‌های دولتی، مردمی و طبیعی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست رؤسای کمیته‌های ستاد توسعه خاوران گفت: با برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ها، می‌توان در مردم این انگیزه را ایجاد کرد که به صحنه بیایند و برای بهره برداری از منابع همراهی نمایند.

او افزود: لازمه ترغیب مردم به حضور و مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای استان، ایجاد باور و اعتقاد است.

ملانوری بیان کرد: ورود دستگاه‌هایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، شستا و حتی بانک‌ها می‌تواند این حس اعتماد و باور را در مردم تقویت کند.

استاندار خراسان جنوبی ستاد توسعه خاوران را طرحی ابتکاری خواند و تصریح کرد: در این ستاد با حساسیت کامل نسبت به داشته‌های استان و شناسایی ظرفیت ها، فهم خود را نسبت به مسائل توسعه‌ای افزایش می‌دهیم.


بیشتر بخوانید


او مهمترین پتانسیل استان را نیروی انسانی برشمرد و گفت: حتی عموم مردم این استان افرادی باهوش، مستعد و دارای ایده هستند.

ملانوری با اشاره به نقش منابع بانکی و اعتبارات در تحقق طرح ها، اظهار داشت: منابع بانکی باید روی طرح‌هایی سرمایه گذاری شوند که مولد باشند و اشتغال ایجاد کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت استفاده از منابع کشاورزی استان ادامه داد: زعفران، زرشک، عناب و گل نرگس از مهمترین منابع برای سودآوری و در آمدزایی در این حوزه هستند.

او بیان کرد: به بار نشستن برنامه‌های ستاد توسعه خاوران می‌تواند از خراسان جنوبی استانی بسازد که نه تنها می‌تواند خود را اداره کند بلکه همه چشم‌ها به سمت او خواهد بود تا به عنوان معین اقتصادی گره گشای مشکلات دیگر استان‌ها باشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار