رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست/ همه ارکان کشور موظفند از تولید ملی و سرمایه گذاری حمایت کنند

درویشیان با بیان اینکه فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست گفت: فساد حتی به میزان کم، زیاد است و نباید وجود داشته باشد، چرا که از موانع اصلی تولید است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تکریم و معارفه بازرس کل سابق و جدید استان ایلام با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از ارکان حکمرانی مطلوب و خوب را نظارت به موقع و تأثیرگذار دانست و گفت: برای همه در هر سطحی و هر قوه‌ای و هر رکنی از نظام وظیفه نظارت پیش بینی شده است و هیچکس نباید خود را بی نیاز و مصون از نظارت بداند.

وی با بیان اینکه نظارت به معنای عدم اطمینان نیست، بلکه در راستای بهبود و کمک به آن مجموعه است، افزود: نظارت و بازرسی به معنای بررسی وضعیت موجود و مقایسه با وضعیت مطلوب و ارائه راهکار‌های مناسب برای رسیدن به آن است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: شناسایی بستر‌های فسادزا و پیشنهاد اصلاح آن‌ها بخش قابل توجهی از نابسامانی‌ها و تخلفات و جرایم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: وظیفه همه ارکان کشور حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری است و از طرف دیگر با برخی قوانین روبرو هستیم که با این هدف تناقض دارد؛ ساختار‌ها و فرآیند‌های گوناگون برای گرفتن مجوز شروع به کار یک تولیدی فراتر از هفت خوان است که باید اصلاح شود و به همین منظور برای اصلاح این قوانین ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی برقرار کردیم.

این عضو شورای عالی قوه قضاییه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور و شورای دستگاه‌های نظارتی کشور را پیگیری نظارت‌های الکترونیکی و بر خط با هدف پیشگیری از وقوع تخلف و جرم عنوان کرد و با اشاره به دستورالعمل به روز شده ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی، گفت: یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های همکاران ما در استان‌ها پیگیری و رفع مشکلات کارآفرینان و واحد‌های تولیدی است.

وی با بیان اینکه فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست، افزود: فساد حتی به میزان کم، زیاد است و نباید وجود داشته باشد، چرا که از موانع اصلی تولید و سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان از خدمات بی شائبه و ارزشمند عیسی هواسی بازرس کل سابق استان ایلام قدردانی کرد و گفت: آقای مهدی اصلانی را که یکی از نیرو‌های جوان و در عین حال با تجربه سازمان است، به عنوان بازرس کل استان منصوب کردیم و امیدوارم خداوند متعال توفیق شناخت و انجام وظیفه را به همه ما عنایت فرماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار