فاضلاب البرز ساماندهی می‌شود؟

استاندار البرز گفت: درخواست اختصاص اعتبارات ویژه ساماندهی فاضلاب و پساب برای ۵ شهرستان البرز با وزارت نیرو مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهبازی، استاندار البرز در دیدار با اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به این که کسری مخازن استان هر سال به طور متوسط ۵۶ میلیون متر مکعب است، گفت: هر سال به طور متوسط ۵۰ هزار مهاجر از سایر استان‌ها وارد البرز می‌شود و این امر با زیرساخت‌های استان تناسبی ندارد.

او افزود: زیرساخت‌های لازم را برای تامین آب متناسب با جمعیت را نداریم و اکنون یک شهرستان جدید هم اضافه شده است که باید زیرساخت‌های مناسبی برای آن فراهم شود.

استاندار البرز گفت: مصرف برق صنایع و واحد‌های تولیدی البرز ۱۱ درصد افزایش یافته که نشان از پویایی تولید و صنعت در استان دارد و گواه این مدعا رشد ۹۴ درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته است.

او افزود: طی حضور و دستور وزیر نیرو در استان عملیات اجرایی اولین پست ۴۰۰ کیلوولت البرز آغاز شد و اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

شهبازی گفت: در هفته دولت نیز طبق دستور وزیر نیرو حق آبه البرز از محل سد‌های مستقر در استان ۵۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت ولی زیرساخت‌های لازم اعم از تصفیه خانه برای بهره برداری از این امکان مهم فراهم نیست.

او افزود: بر این اساس درخواست می‌شود برای تامین زیرساخت‌ها نیز عنایت ویژه‌ای به استان انجام شود.

استاندار البرز گفت: رینگ سراسری شبکه آبرسانی البرز نیز مورد تقاضا است چراکه این امر آغاز شده و درخواست تکمیل آن را داریم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.