در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد شرکت‌های دانش بنیان بعد از چند سال انفجاری می‌شود

ارزیاب شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره روند رشد شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی داد.

محسن آزادی ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت و نقش برگزاری رویدادهای استارتاپی اظهار کرد: رویداد‌های استارتاپی بستر مناسبی برای هم افزایی شرکت‌های دانش بنیان است. این شرکت‌ها می‌توانند در رویداد‌های استارتاپی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. نیاز‌های فناورانه در این رویداد‌ها، شناسایی و توسط معاونت علمی رفع می‌شوند.

آزادی ادامه داد: متاسفانه شرکت‌های دانش بنیان نو پا به قدری مشغله دارند و مشغول این مسائل هستند که از خدماتی که معاونت علمی به آن‌ها داده می‌شود، غافل و یا ناآگاه هستند.

ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در مصاحبه با این شرکت‌ها می بینیم که این خدمات مثل خدمات تامین اجتماعی و سربازی چقدر برای آنها سود آور است. 

به گفته این مقام مسئول، شرکت‌های دانش بنیان معمولا از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل شده است که مجبور می‌شوند برای انجام خدمت سربازی از شرکت‌های خود منفک شوند. شرکت‌های دانش می‌توانند اعضای هیات مدیره خود و یا سهامداران خود را به عنوان امریه جذب کنند و حتی از فارغ التحصیلان شرکت‌های دیگر برای امریه سربازی استفاده کنند.

ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی گفت: همین که یک نخبه جذب شرکت شود هم برای فرد اقدام مناسبی است و هم برای شرکت موثر است. اکثر این شرکت‌ها از این تسهیلات بی اطلاع یا کم اطلاع هستند. 

آزادی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان دارای نیاز مالی و معنوی هستند، افزود: وام‌های سرمایه در گردش از جمله تسهیلاتی است که صندوق نوآوری و شکوفایی در حال اعطای آن به شرکت‌های دانش بنیان است.

ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ادامه داد: معتقدم هر شرکت باید یک نفر را برای جذب حمایت‌ها استخدام کند، زیرا این حمایت‌ها فوق العاده زیاد است و وقتی شرکت از این تسهیلات آگاه باشد نیاز به یک نیروی تمام وقت برای بهره برداری از این تسهیلات دارد.

به گفته این مقام مسئول بحث امنیت یکی از مسائل بسیار مهم در توسعه شرکت‌های دانش بنیان است. روند رشد شرکت‌های دانش بنیان بعد از چند سال انفجاری می‌شود. در این سال‌ها تعداد مشتریان و متقاضیان زیاد می‌شود و شرکت‌ها متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانستند از این تسهیلات استفاده و بیشتر پیشرفت کنند.

آزادی گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید از تسهیلات معاونت علمی برخوردار شوند. معاونت علمی تسهیلات بلاعوض نیز به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهد، یکی از آن‌ها بحث رفع نیاز‌های فناورانه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
الهی آمین
آخرین اخبار