یک مقام مسئول خبر داد؛

عرضه و فروش ۷۶۰ هزار برگه گواهی ظرفیت در بورس انرژی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: تاکنون عرضه و فروش ۷۵۹ هزار و ۶۰۰ برگه گواهی ظرفیت معادل حدود ۷۶۰ مگاوات به مبلغ ۷ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال در بورس انرژی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بختیار در آئین رونمایی از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق که به صورت ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: اقدام مهم، تامین برق مشترکان صنعتی دارای حجم بالا از طریق بورس انرژی است که به منظور تحقق هدفگذاری صورت گرفته، تعیین قیمت برق در بازار مبادله بدون مداخله دولت و خروج گروهی از مشترکان از شمول قیمت‌گذاری و محول کردن فعالیت خرید و فروش به بخش خصوصی و گسترش رقابت و تعیین قیمت برق به صورت رقابتی در امور کسب و کار جدید انجام شده است.

بختیار یادآوری کرد: سه اقدام سازگاری در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در هماهنگی با تمامی ارکان وزارت نیرو صورت گرفته که علاوه بر تقویت و توسعه بورس انرژی، شامل ارتقای حقوق مشترکان آب و برق و بهبود رویکرد تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه است.


بیشتر بخوانید


او همچنین با تشریح اقدام‌های انجام شده در خصوص ارتقای حقوق مشترکان گفت: نسخه جدید آئین‌نامه عملیاتی تعرفه‌های آب و برق هم آماده شده که ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره رویکرد سوم تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه هم با تشریح اهداف و اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب اظهار کرد: اکنون برای برگزاری ناحیه‌ای خرید تضمینی برق در اسفند امسال توسط شرکت برق حرارتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار