اکسیژن مغز با استفاده همزمان از چند ماسک کاهش می یابد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: استفاده همزمان از چند ماسک، میزان اکسیژن رسانی به مغز را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به  استفاده از چند ماسک به صورت همزمان افزود: هر چه تعداد ماسک‌ها بیشتر باشد، در برابر عبور میکروب مقاوم‌تر خواهد بود، اما تاکنون در هیچ مقاله‌ای بیان نشده که شانس ابتلا به کروناویروس در افرادی که یک ماسک استفاده می‌کنند، بیشتر است.

او بیان کرد: هر قدر تعداد ماسک بیشتر شود، میزان اکسیژن رسانی به مغز کاهش می یابد ومی‌تواند عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و کاهش اکسیژن خون را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کنترل عفونت کرونا ویروس (دستورالعمل who )استفاده از یک ماسک ایمن که ملت‌بلون دارد کافی است و احتمال دارد صحبت‌هایی که در استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای در کنار ماسک‌های پرستاری مطرح می‌شود، جنبه تجاری داشته باشد.

طاهری در رابطه با نحوه توزیع واکسن کرونا در استان، نیز گفت: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت که در سراسر استان‌ها لازم‌الاجراست، اولویت دریافت واکسن با پزشکان عفونی و متخصصان بیهوشی است چراکه این افراد به صورت مستقیم در ICU با بیماران بدحال در ارتباط هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.