راه‌اندازی سامانه جامع اصناف راهکاری برای کاهش ضرر بازاریان

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز بر راه‌اندازی سامانه جامع اصناف برای کاهش ضرر بازاریان در دوران کرونا تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا فرجام مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز گفت: ایجاد یک سامانه جامع اینترنتی برای فعالیت اصناف به صورت غیرحضوری، می‌تواند از وارد کردن ضرر و زیان به این گروه شغلی در شرایط شیوع کرونا جلوگیری کند.

او افزود: اصناف و بازاریان به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع کرونا در یک سال اخیر دچار ضرر وزیان زیادی شدند، اما باید از این دوران تجربه کسب کرد و دنبال راه حلی برای جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر به این قشر بود.

فرجام با بیان اینکه قرار بود برخی تسهیلات در اختیار اصنافی که به دلیل شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شدند قرار گیرد که متاسفانه محقق نشده است، اظهار داشت: ایجاد یک سامانه جامع اینترنتی با نظارت دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از هرگونه تخلف، و خرید و فروش اصناف در آن، نه تنها از وارد کردن ضرر و زیان به بازاریان جلوگیری می‌کند بلکه در کاهش تردد مردم در بازار و شهر نیز موثر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازرسی اتاق اصناف اهواز بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف گروه یک (نانوایی‌ها و فروشندگان مواد غذایی و خوراکی) که اجازه فعالیت را در شرایط قرمز کرونایی دارند نظارت دارد، ادامه داد: در صورتیکه دستگاه‌های ناظر همچون سازمان صمت و یا مرکز بهداشت نیاز به نیرو برای بازرسی داشته باشند با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

پلمب بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف در اهواز

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز و رییس ستاد مدیریت و کنترل کرونا این شهرستان گفت: از آذر امسال تاکنون یک هزار و ۹ واحد صنفی اهواز به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب شدند، همچنین در این مدت ۸۶ هزار و ۹۶۰ بازرسی از واحد‌های صنفی در اهواز انجام گرفت که ۷۶ هزار و ۲۵۷ مورد تذکر، یک هزار و ۴۶۳ اخطار کتبی و ۸۳۵ تعهد به اصناف ابلاغ شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.