تأسیس هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا با هدف تربیت هنرمند متخصص و متعهد در قزوین تأسیس می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان هنر‌های زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه دختران تاسیس شد که با توجه به استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان تاسیس هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا در دستور کار قرار گرفته است.

اصغری اضافه کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش اقدام در راستای اجرای سند تحول بنیادین است و شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در روند آموزشی و پرورش است و تا کنون ۱۰ جلسه شورای آموزش و پرورش و ۵۵ مصوبه در بخش‌های آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، اداری و سایر ایجاد شده و از این مصوبات ۳۲ مصوبه اجرایی شده و ۱۲ مصوبه در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: میزان سهم تحصیل در هنرستان‌های قزوین بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۴۲ ممیز ۸ دهم درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند که در این زمینه استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است.

این مسئول نقش شورا‌های آموزش و پرورش را در راستای حمایت از نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: با شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته که کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شد، ۲۳ هزار دانش آموز با مشکل لوازم آموزشی مواجه بودند که امروز این تعداد به ۵ هزار و ۵۰۴ دانش آموز رسیده است.

دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست جمالی پور استاندار قزوین و با حضور حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان استانی با دو دستور جلسه پیگیری مصوبات شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۳۹۹ و پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.