آمریکا آماده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه میانمار است

مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید دولت متبوعش آماده اقدام بیشتر در مقابل مقامات ارتش میانمار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن آماده اقدام بیشتر در قبال ادامه خشونت‌ها در میانمار است.

جیک سالیوان روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای منطقه هندو-اقیانوس آرام و سراسر جهان ادامه خواهیم داد تا مسئولین خشونت را مورد بازخواست قرار دهیم و حمایت خود را از مردم برمه [میانمار] تقویت کنیم. برای این منظور در حال آماده سازی اقدامات دیگر برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به مسئولان خشونت و کودتای اخیر هستیم.

طبق گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، تنها در روز یکشنبه دست کم ۱۸ نفر در سراسر در جریان درگیری بین پلیس و معترضان جان خود را از دست دادند.

ارتش میانمار در اول فوریه با اعلام وضعیت اضطراری یک ساله، قدرت را در این کشور به دست گرفت و قول داد که علیه ادعای کلاهبرداری رای دهندگان در جریان انتخابات عمومی ۸ نوامبر اقدام کند. آنگ سان سوچی و سایر مقامات عالی رتبه حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی (NLD) بازداشت و به تقلب در انتخابات متهم شدند.

ارتش میانمار گفته است به نظام دموکراتیک متعهد است و وعده داد پس از پایان وضعیت فوق العاده، انتخابات جدید و عادلانه‌ای برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار