ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی درباره مسلمانان میانمار

سازمان همکاری اسلامی درباره حوادث تاسف‌بار و مستمری که روند بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار را به تعویق می‌اندازد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل از میانمار خواست تا به تعهدات بین المللی خود عمل کند و بازگشت امن مسلمانان روهینگیا به کشورشان را تضمین کند.

المعلمی در سخنرانی خود به نمایندگی از اعضای سازمان همکاری اسلامی گفت: سازمان همکاری اسلامی در خصوص تداوم حوادث تاسف‌بار که مانعی در روند بازگشت مسلمانان روهینگیا به سرزمین مادری آن‌ها ابراز نگرانی کرده است.

او با بیان اینکه اعضای سازمان همکاری اسلامی از نزدیک حوادث و تحولات میانمار را پیگیری می‌کنند، افزود: اوضاع فعلی مسلمانان روهینگیا و کاهش احتمال خروج صد‌ها هزار نفر از آن‌ها به صورت سریع و بی خطر از اردوگاه‌ها بحرانی است.

نماینده عربستان سعودی تسریع در اجرای کامل همه توصیه‌های کمیته مشورتی ایالت «راخین» برای رسیدگی به دلایل اصلی بحران و همچنین اجرای سایر توصیه‌های سازمان ملل را خواستار شد.

المعلمی از دولت میانمار خواست تا تمام اقدامات لازم را برای تحقق عدالت در خصوص قربانیان و پایان دادن به مصونیت از مجازات وسوء استفاده از قوانین بین المللی بشردوستانه انجام دهد.

این درحالی است که میانمار با یورش ارتش و بازداشت آنگ سانگ سوچی، رئیس حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا در بحرانی سیاسی به سر می‌برد.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

وزیران خارجه گروه هفت، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط افراد بازداشت شده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار