یاوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

علت گرانی نارنگی در بازار مشخص شد/ حداکثر نرخ هر کیلو نارنگی بندری ۳۵ هزار تومان

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اتمام نارنگی شمال و سرمازدگی نارنگی فسا و کازرون را علت اصلی گرانی این محصول در بازار اعلام کرد.

اصغر یاوری عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل گرانی نارنگی در بازار اظهار کرد: با توجه به اتمام نارنگی انشو ساری و قائم شهر و کاهش تقاضا برای نارنگی فسا و کازرون به علت سرمازدگی‌ اخیر، نرخ نارنگی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

او قیمت هر کیلو نارنگی تخم‌پاکستانی فسا و کازرون در میدان مرکزی را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و نارنگی بندری را ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مغازه داران سطح شهر بر مبنای فاکتور عمده فروشی حداکثر می‌توانند ۳۵ درصد سود لحاظ کنند و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.


بیشتر بخوانید


یاوری درباره دلایل عرضه گلابی با نرخ ۱۲۵ هزار تومان در برخی از مغازه‌ها گفت: هم اکنون به علت آنکه فصل گلابی گذشته است و قیمت آن جز نرخ نامه نیست و تنها ممکن است مقداری گلابی در سردخانه‌ها نگه داری شده باشد. به همین دلیل این محصول در دسته میوه‌های فانتزی قرار می‌گیرد و با نرخ‌های بالایی در سطح شهر به فروش می‌رسد.

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه سیب و پرتقال شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب محصول در سردخانه‌ها جای هیچ گونه نگرانی برای تامین سیب و پرتقال شب عید نداریم و همواره به سورتینگ‌داران توصیه می‌شود که بار‌های خود را روانه بازار کنند، چرا که بعد از عید با عرضه محصولات سردرختی، تقاضایی برای سیب و پرتقال در بازار نیست.

او در پایان نرخ هر کیلو سیب درختی را ۷ تا ۱۵ هزار تومان و پرتقال را ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
آخ جان خدا رو شکر کم کم علت گرانی خیلی از اجناس مشخص میشه معلومه که دولتی ها به کار مشغول شدن ویه تکونی به خودشون دادن بابا اینقده زحمت نکشین تو رو به خدا ما که راضی نیستیم
Serbia
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ای کاااااااااااااش مردم یاد بگیرند چیزی که گرونه رو نخرند........همین نارنگی یا گلابی رو اگه کسی نخره خب فروشنده و دلال مجبور میشه برای اینکه جنسش خراب نشه ارزونش کنه......
آخرین اخبار