بسته خبرهای شهرستان؛

ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه دارد/انتخابات عرصه اقتدار و عزت ایران

فرماندار کنگاور گفت : داوطلبان ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به واحد سیاسی و انتخابات این فرمانداری برای دریافت معرفی‌نامه جهت انجام گواهی عدم سوء پیشینه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : براساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هنگام ثبت نام الزامی است.

او با بیان اینکه زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ تا ۲۶ اسفند است و با توجه به مدت زمان باقیمانده داوطلبان هر چه سریعتر برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه به واحد سیاسی و انتخابات فرمانداری کنگاور (اتاق ۱۴) مراجعه کنند.

او افزود: ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی و عشایری ۱۶ تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ است.

فرماندار کنگاور افزود: تبلیغات جمعی امسال به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مجاز نخواهد بود و تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا در رسانه‌ها و فضای مجازی باید دنبال شود.

او گفت: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد نیز تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود و رفتار خلاف قانون نیز پیگرد قانونی دارد.

در عرصه انتخابات باید نقش‌آفرینی کرد

فرماندار قصرشیرین از انتخابات به عنوان عرصه اقتدار و عزت ایران اسلامی نام برد و گفت: طبق وظیفه و تکلیف شرعی، دینی و اخلاقی خود باید در این عرصه مهم نقش‌آفرینی کنیم.

مرادعلی تاتار افزود: جمهوری اسلامی حکومتی برخاسته از رای و اراده ملت ایران است.

او افزود: انتخابات مهمترین نماد دموکراسی و مردم سالاری است و در جمهوری اسلامی مهمترین ارکان نظام با رای مستقیم مردم انتخابات می شوند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم، مولفه‌ای مهم در نظام جمهوری اسلامی است از این رو باید تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم کنیم.

تاتار از آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و ادامه داد: شوراها نقش مهمی در پیگیری امور مردم دارند.

او گفت: شوراها پل ارتباطی مردم و حاکمیت هستند که نقش مهمی در انتقال و انعکاس مشکلات مردم و صدای آنها به مسوُولان ایفا می‌کنند.

او ادامه داد: امروز نگاه دشمنان خارجی به انتخابات سال ۱۴۰۰ ایران اسلامی است از این رو انتخابات این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار قصرشیرین افزود: ۲۵ روستا در بخش مرکزی قصرشیرین داریم که در ۲۰ روستا انتخابات شوراها برگزار خواهد شد .

نگرانی از برگزاری تجمعات پرخطر

فرماندار هرسین از برگزاری تجمعات پرخطر، مجالس ترحیم و عروسی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

عبدالله کنجوریان گفت: علیرغم هشدار‌های گسترده متاسفانه روند برگزاری مراسم پرخطر منجر به تجمع در شهر‌های هرسین و بیستون رو به افزایش است.

او ادامه داد: سنتی بودن منطقه و فضای عشایری شهرستان هرسین و دعوت صاحبان مجالس عزا و عروسی، باعث شده مردم خود را ملزم به حضور در تجمعات بدانند و این موضوع بعنوان یک آسیب مهم و جدی در شهرستان هرسین تلقی می‌شود.

فرماندار هرسین افزود: چاپ اعلامیه، وجود کانال‌های اطلاع رسانی فاتحه خوانی و فعالیت گسترده قاریان مجالس عزا به شدت گرفتن تجمعات پر خطر در این شهرستان افزوده است.

کنجوریان از تعطیلی صحن زیارتگاه‌های مذهبی این شهرستان خبر داد و افزود: صحن امامزاده مهدی (ع) و امامزاده باقر (ع) شهر‌های هرسین و بیستون بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا در پنجشنبه آخر سال تعطیل است.

کنجوریان گفت: در صورت ادامه مراسم و تجمعات پرخطر و عدم توجه به هشدارها، اقدامات پیشگیرانه‌ای در روز‌های پایانی سال در شهرستان هرسین بویژه در حوزه اصناف اتخاذ خواهد شد.

کنجوریان بر مدیریت استرس کرونا در بین خانواده‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ترس از ابتلا به کرونا یا رعایت نکردن شیوه نامه‌ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط عده‌ای از مردم، اضطراب و استرس در میان خانواده‌ها و سایر مردم را تشدید می‌کند و در این راستا والدین باید کودکان خود را مورد توجه ویژه قرار دهند.

کنجوریان از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان ضمن استفاده از ماسک، از اصنافی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند .

تشدید نظارت بر بازار شب عید

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین از تشدید نظارت بر بازار شب عید در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

حشمت رضایی افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت منظم و همسو با ستاد کرونا برگزار شده و نظارت کامل بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی صورت گرفته و تداوم دارد.

او ادامه داد: تمام ادارات مربوطه پای کار هستند و بر اجرای موازین بهداشتی نظارت دارند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم مشکلی نداریم و با رایزنی‌های فرماندار با مسئولان استان کالا‌های مورد نیاز مردم تامین شده است.

رضایی ادامه داد: ۳۵ تن روغن خوراکی و ۱۵ تن برنج در شهرستان قصرشیرین مازاد بر نیاز شهرستان توزیع شده و در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت بر نحوه توزیع بیشتر شده است.

او از تامین میوه شب عید و انجام تمهیدات لازم در این رابطه خبر داد و گفت: برای تامین مرغ مورد نیاز مردم نیز جهاد کشاورزی و ادارات مربوطه نظارت کامل بر عرضه و توزیع آن دارند.

او ادامه داد: بازرسی‌های لازم از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و گشت‌های مشترک به صورت منظم برگزار می‌شود.

رضایی با قدردانی از نیروی انتظامی در امر پلمپ واحد‌هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: تعداد بازرسی روزانه از واحد‌های صنفی در بهمن ماه ۲۲۲ مورد بوده که در این رابطه هفت مورد پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

او گفت: مهمترین تخلف واحد‌های صنفی، کم فروشی و گران فروشی، درج نکردن قیمت و رعایت نکردن مسایل بهداشتی بوده است.

او خواستار همکاری مردم در راستای تنظیم بازار و ارایه گزارش تخلفات واحد‌های صنفی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ به منظور برخورد با متخلفان و گران فروشان و همچنین احتکارکنندگان مواد غذایی شد.

مردم رعایت موازین بهداشتی را جدی بگیرند

فرماندار گیلانغرب گفت: مردم رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را برای مقابله با ویروس کرونا جدی بگیرند.

کوروش محمودیان با بیان اینکه ویروس کرونا در کمین همگان و تهدیدی برای سلامتی همه افراد است، افزود: اکنون وضعیت شهرستان گیلانغرب از نظر ابتلا به کرونا آبی است، ولی این وضعیت شکننده است و عادل انگاری باعث افزایش سرایت ویروس کرونا و شمار مبتلایان می‌شود.

او گفت: در ایام پایانی سال نظارت بر بازار تشدید می‌شود و در صورت مشاهده نکردن تخلفات بهداشتی با متخلفان برخورد می‌شود.

محمودیان افزود: از مردم می‌خواهیم از حضور در مراسمات خاکسپاری و دورهمی‌ها و گردهمایی‌های فامیلی خودداری کنند.

او ادامه داد: با وجود مشاهد کرونای انگلیسی در استان همجوار ما تاکنون موردی از این ویروس جهش یافته در شهرستان گیلانغرب مشاهده نشده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: مردم خود مدیریت کنند و نسبت به سلامت خود و خانواده شان احساس مسئولیت داشته باشند و از حضور تجمعی در طبیعت و مراسمات شادی و عزا و همچنین تردد‌های غیرضرور خودداری کنند.

محمودیان افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب تاکنون یک هزار و ۱۵۳تن در این شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفر فوت کرده اند.

 او گفت: هم اکنون یک نفر در بیمارستان الزهرا (س) نیز تحت مراقبت و درمان قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار