عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اگر دولت نرخ دلار را کاهش دهد، باید آن را به ثبات برساند

اصغر سلیمی گفت: کاهش دادن نرخ دلار در روز‌های پایانی کار دولت، بازی سیاسی است، باید آن را به ثبات برساند.

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به وعده اخیر دولت مبنی بر کاهش نرخ دلار به قیمت ۱۲هزار تومان اظهار داشت: رئیس جمهور اگر تنها به دلیل اینکه روز‌های پایانی‌اش را سپری می‌کند این وعده را عملی کند، بازی سیاسی بیش نیست، اما آنچه که اولویت دارد به ثبات رساندن نرخ دلار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ دلار به صورت یکباره اتفاق افتاد، بیان کرد: این افزایش طبق هیچ‌گونه نظر کارشناسانه قابل توجیه نیست بنابراین می‌توان آن را کاهش داد.

سلیمی ادامه داد:، اما کاهش نرخ دلار باید به صورت ملایم و با برنامه‌ریزی انجام شود به دلیل اینکه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران دچار آسیب مالی نشوند.

او با بیان اینکه دولت باید چنین وعده‌ای را با پشتوانه‌ی مالی محقق کند افزود: به نظر می‌رسد دولت، این وعده را به دلیل مسائل سیاسی داده‌است که بتواند پایان کار خود را با نرخ مطلوب دلار اعلام کند که شاید بعد از آن جهش یابد.

سلیمی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور این وعده را بر چه اساسی داده‌است؟ گفت: دولت خوش‌بین است که امریکا به برجام برگردد و تحریم‌ها رفع شود و در نهایت بتواند مبادلات تجاری از جمله صادرات نفت و ... با کشور‌های مختلف انجام دهد.

او در پایان محقق شدن این وعده را امری شدنی دانست و گفت: اطمینان دارم چون این وعده از طرف اعضای مختلف دولت از جمله مسئول دفتر رئیس جمهور، معاون و سخنگوی دولت اعلام شده‌است به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
به همین خیال باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ملت شدن بازیچه دست دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
تولید کنندگان با همان سرعتی که دلار بالا رفت نرخ اجناس و تولیدات خود را حتی سریعتر از بالا رفتن دلار بالا بردند و حالا با پایین امدن دلار باید به صورت همگام نرخ اجناس تولید کنندگان و فروشندگان پایین بیاید . کاهش ملایم و برنامه ریزی شده هیچ معنا و مفهومی ندارد . تولید کننده به یکباره اجناس تولیدی 6 ماه قبل را که در انبار بود بالا برد و فروشندگان هم اجناس داخل ویترین را افزایش دادند و حالا به همان صورت باید قیمت را پایین اورند . سنگ تولید کننده و فروشنده را به سینه نزنید انها به اندازه کافی سود برده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
معلومه بازیه، دو سه ماه دلار میاد پایین ، بعد چند برابر میشه