شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاحات به هیچ وجه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از علی لاریجانی حمایت نمی‌کند/ سید حسن خمینی و ظریف نمی‌آیند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب به بیان نکاتی درباره انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

 

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب متبوع خود برای انتخابات سال آینده گفت: حزب همبستگی دانش آموختگان ایران از مدت‌ها پیش برای انتخابات برنامه ریزی کرده است.

او ادامه داد: هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها برای ما از اهمیتی بسیاری برخوردار است و حزب ما به هر دو انتخابات به صورت فعال ورود خواهد کرد. در انتخابات ریاست جمهوری، حزب ما در قالب نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان ورود پیدا می‌کند؛ گزینه مستقل هم داریم که البته ممکن است عضو حزب ما نباشد، اما تقریبا ما دعوت کننده خواهیم بود و به زودی هم نام او اعلام خواهد شد، اما در نهایت حزب ما تابع تصمیم نهاد اجماع ساز خواهد بود که از چه فردی حمایت کند.

شریف افزود: درباره انتخابات شورا‌ها هم ما به ویژه در کلان شهر‌ها اگر نهاد اجماع ساز اصلاحات متولی شود، باز هم در راستای اهداف این نهاد فعالیت خواهیم کرد، اما طبعا افرادی که عضو حزب هستند به ویژه افرادی که در امور خدمات شهری و مدیریت برنامه ریزی شهری تخصص دارند در اولویت خواهند بود. حزب در این انتخابات نامزد‌های خود را معرفی کرده و مشارکت جدی خواهد داشت.

او درباره گزینه‌های متعدد احزاب اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم گفت: معتقدم که باید احزاب آزاد باشند تا افراد مدنظر خود را معرفی کنند و این گزینه‌ها به ارزیابی موقعیت خود در جامعه بپردازند و در نهایت پس از ثبت نام در انتخابات و تایید صلاحیت‌ها می‌توان درباره گزینه نهایی گفت‌وگو و اظهار نظر کرد. اما تعدد گزینه‌ها اشکالی ندارد، زیرا مجموعه احزاب اصلاح طلب تاکیدشان این است که گزینه نهایی بایستی از طریق انتخاب نهاد اجماع ساز تعیین شود. پس یک وحدت نظر وجود دارد و به همین دلیل این وحدت نظر منافاتی با معرفی گزینه از جانب احزاب اصلاح طلب در موعد قبل از گزینش نهایی انتخابات ندارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، در باره احتمال ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم بیان کرد: ما درباره لاریجانی قبلا هم نظر خود را مطرح کرده ایم و اگر قرار باشد که بر راهبرد نهاد اجماع ساز وفادار بمانیم اولین راهبرد این است که ما از گزینه صرفا اصلاح طلب حمایت خواهیم کرد، در حالی که نه لاریجانی خود را اصلاح طلب دانسته و نه هیچ یک از اصلاح طلبان قبول دارند که او یک فرد اصلاح طلب است، بنابراین معتقدم که بحث حمایت از او توسط اصلاح طلبان کلا منتفی است.

شریف همچنین با اشاره به احتمال ورود محمدجواد ظریف به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: درباره ظریف هم انتظار این است وی در ابتدا صراحتا اعلام کند که من داخل جریان اصلاحات قرار دارم و در صدد هستم که به عنوان نامزد این جریان مطرح باشم، پس از آن می‌توان درباره او اظهار نظر کرد. در ارتباط با سیدحسن خمینی کمی موضوع متفاوت است و اصلاح طلبان او را شخصیتی اصلاح گر و نزدیک به خود می‌دانند.

فعال اصلاح طلب  خاطر نشان کرد: معتقدم که در سال ۱۴۰۰ باید فارغ از همه این مسائل، بایستی توانمند‌ترین فرد جریان سیاسی خویش را به عنوان نامزد انتخاب کنیم که قادر باشد به مشکلات پیچیده کنونی فائق آید و مدیریت اثربخشی اعمال نماید. البته تا به حال نشانه‌ای از آمدن هیچ کدام یعنی ظریف و سیدحسن ندیدم، خود ظریف هم بار‌ها اعلام کرده که به میدان نمی‌آید و تا امروز هم هیچ نشانه‌ای از آمدن او در جامعه رویت نشده است.

عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در پایان با اشاره به احتمال ورود سید حسن خمینی به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: سید حسن خمینی هم تا به حال نشانه‌ای مبنی بر حضور خود در انتخابات نشان نداده، بنابراین احتمال حضور او و ظریف در انتخابات بسیار ضعیف است؛ محسن هاشمی هم از سمت کارگزاران مطرح شده است، اما در نهایت باید به وحدت بر سر یک گزینه رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار