خرید مرغ یا خرید کرونا؟

مردم در صف‌های طولانی برای خرید مرغ دولتی در میدان ملاجامی در روز‌های کرونایی انتظار می‌کشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، وضعیت قیمت گذاری‌های مرغ هرچند طنز و کمدی به نظر می‌رسد، اما عین واقعیت است، زیرا در شرایطی که مردم برای مقابله با تهدید کرونا باید درخانه بمانند، برای خرید این محصول در صف‌هایی طویل می‌ایستند که در آن فاصله گذاری اجتماعی رنگ می‌بازد و بیشتر شبیه یک تراژدی است.

اگرچه ستاد ملی مقابله با کرونا سعی در مهار این بیماری دارد، اما جهش قیمت مرغ موجب شده تا مردم با ایستادن در صف‌های طولانی خرید مرغ دولتی، بین گرفتن مرغ و کرونا یکی را انتخاب کنند.

مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی همان قیمت مصوب مرغ است که کارگره تنظیم بازار برای فروش مرغ در بازار توسط مرغ فروشی‌ها تعیین کرده است، مردم ناچارند که به خیابان بیایند و این مرغ را خریداری کنند.


بیشتر بخوانید


مسئولان اداره صمت که توزیع مرغ را جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کنند از افزایش نظارت‌ها و برخورد با متخلفان خبر و وعده دادند قیمت مرغ بزودی تنظیم شود.

شهروندان برای اینکه بتوانند به اندازه مورد نیاز و بدون دغدغه صف ایستادان و کرونا را به جان خریدن مرغ از مغازه‌های سرکوچه خود تهیه کنند مجبور به پرداخت بیشتر این قیمت‌ها هستند.

تداوم شیوع کرونا در کشور، تحریم ها، مشکلات ارزی و از سوی دیگر تامین نشدن نهاده‌های تولید کنندگان مرغ موجب شده تا این محصول نیز همانند آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، در بازار رکورد زنی کند و با قیمتی بالای ۳۰ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.