مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : دیار قهرمان پرور کرمانشاه ۲۹۰۰ بانوی شهیده و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۱۱۰۰ زن شهیده و ۱۸۰۰ بانوی جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

او از زنان شهیده و جانباز به عنوان قهرمانان ملی یاد کرد و گفت : این زنان در اوج جوانی جانشان را در دفاع از کیان ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و از این حیث شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به نقش پررنگ زنان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس افزود: زنان این استان در جریان هشت سال دفاع مقدس نه فقط خانه و کاشانه خود را ترک نکردند، بلکه دوشادوش مردانشان در مقابل دشمنان ایستادند و در عین حال که خودشان در جبهه‌ها و در بخش‌های پشتیبانی حاضر شدند، مردان و پسرانشان را راهی جبهه‌ها کرده و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برای ضربه زدن به نظام دست پیدا کنند.

عسگری افزود: زنان در طول سال‌های دفاع مقدس فقط با در خانه ماندن برای تربیت فرزندانشان تلاش نکردند، بلکه با تمام وجود و در عمل نشان دادند در حراست از کیان ایران اسلامی از جان خود و عزیزانشان مایه می‌گذارند.

او ادامه داد: آن مادر شهیدی که یک، دو، سه و حتی چهار فرزند خود را راهی جبهه‌ها کرده و یا دیگری که همسر خود را در عنفوان جوانی برای حضور در جبهه بدرقه کرده شایسته تکریم و بزرگداشت است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هویت واقعی خود پی بردند، گفت: اگرچه زنان در سال‌های قبل از انقلاب هم در کوچه و بازار و در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشتند، اما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب این نقش پررنگ‌تر از گذشته شده و آن‌ها به هویت و جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده اند.

او با اشاره به جایگاه ویژه زن در دین اسلام، گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانات خود زنان را انسان ساز دانسته‌اند که این دیدگاه ایشان نشان از جایگاه والا و وارسته زنان دارد.

عسگری اشاره‌ای هم به فراهم بودن بستر برای انجام کار‌های خوب در جامعه داشت و افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فضا برای انجام کار‌های خوب فراهم شده و کسی بخاطر مسلمان بودن و اجرای فرامین اسلامی محاکمه و بازخواست نمی‌شود و همه این‌ها در حالیست که مسلمانان در طول تاریخ به خاطر مسلمان بودن سختگی‌ها و مشقت‌های زیادی را تحمل کرده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.