مهمترین راه انتقال ویروس مرگبار کرونا از نظر سازمان بهداشت جهانی + فیلم

سازمان بهداشت جهانی معتقد است ویروس کرونا از طریق ریز قطره‌های دستگاه تنفسی انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که در ابتدای اپیدمی کرونا فکر می‌کردند این بیماری علاوه بر راه انتقال تنفسی ممکن است از سطوح هم منتقل شود. به طوری که در ابتدای اپیدمی دستکش در داروخانه‌ها نایاب شده بود اما در حدود یک ماه پیش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا امکان پذیر نیست و این ویروس مرگبار از طریق ریز قطره‌های دستگاه تنفسی در نتیجه ارتباط مستقیم با بیمار مبتلا به کرونا انتقال می‌یابد.

البته برخی پزشکان و محققان همچنان معتقدند که این ویروس ممکن از سطوح مختلف منتقل شده و باید همچنان مراقب سطوح و مواد خوراکی بود.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
آقای دکتر شما چند ماه پیش اعلام شهریور ماه واکسن میاد و یه کشور اروپایی اون رو ساخته به اون نشونی که گفتید :(اسم شرکت رو نمیبرم که تبلیغ نشه)
شهریور ماه گذشت اسفند ماه شده از اون واکسن خبری که نیست هیچ، اینا رو هم که ساختن هنوز صدرصد اوکی ندادن مثل واکسن روسی و ...
میخوام اینو بهتون بگم این ملت دیگه زیر بار این مشکلات خسته شدن شما که میایید میخوایید حرفی بزنید اول مطمئن بشد بعدا" بیایید جلوی دوربین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
به سازمان جهانی بهداشت بگید تو اگر دوا بودی سر کچل خود را دوا می نمودی با تایید کردن واکسن فایزر آمریکایی نا ایمن معلوم شد که خیلی به کارش وارده !!!! مردم با این همه تلفات جانی که داده اند و دارند می دهند دیگر نمی دانند به قسم حضرت عباس اعتماد کنند یا دم خروس سازمان بهداشت جهانی از طریق تعریق کف دستها هم ویروس کورنا می تواند وارد بدن شود و انسانها رو آلوده کند بنظر میرسد سازمان جهانی بهداشت می خواد همه 8 میلیارد نفر انسان رو آلوده کنه تا فروش واکسنهاش بر بالا و سودهای کلان افسانه ایی و نجومی غیر قابل شمارش گیرش بیاد همچنان باید تمامی ستوه ضد عفونی و گندزدایی شوند در تمامی اماکن عمومی و خصوسی تجاری و مسکونی و حمل و نقل و مردم باید تمامی نکات ایمنی حفاظت فردی دستکش و ماسک و شیلد را مداوم استفاده کنند و حد فاصله فیزیکیشان را هم با یکدیگر حفظ کنند و از دست دادن بدون دستکش به یکدیگر اکیدا خوداری کنند و دستهای خود را اگر به اجسامی در اجتماع زدند که دستکش دستشان نبوده فورا ضدعفونی کنند و یا با آب و صابون به مدت 30 ثانیه خوب بشویند هم وطنان عزیز از سفرهای غیر ضروری هم خوداری کنید و از رفت و آمد بی خودی در اماکن شلوغ هم اکیدن خوداری کنید . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
به به سلام کم پیدا شدید آقای دکتر؟؟؟
آخرین اخبار