بسته اخبار حوادث ۱۱ اسفند ماه ۹۹؛

ریزش آوار در ایرانشهر قربانی گرفت/انهدام باند ۳ نفره سارقان مسلح خودرو در خاش

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۱ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۱ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ریزش آوار در ایرانشهر قربانی گرفت

دکتر نادرستوده  رییس اورژانس پیش بیمارستانی ایرانشهر گفت: ریزش آوار حین خاکبرداری ساختمانی در مرکزشهر جان یکی از کارگران را گرفت.

دکتر نادرستوده گفت:ساعتی قبل بدلیل ریزش آوار حین خاکبرداری ساختمانی در مرکزشهر یکی از کارگران زیر آوار گرفتار و برای دقایقی ناپدید گشت.

پس از بیرون آوردن مصدوم از زیر آوار،بلافاصله پرسنل اورژانس فوریتهای پزشکی شروع به احیا مصدوم نمودند ولی متاسفانه علیرغم تلاش فراوان،احیا موثر واقع نشد.

تنها قربانی این حادثه که کارگران این پروژه بود ۴۵ سال سن داشت.

برخورد دو دستگاه خودرو در محور ترانزیتی چابهار شش مصدوم برجای گذاشت/عدم رعایت سرعت و سبقت مجاز عامل اصلی تصادفات

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت : لحظاتی پیش برخورد رخ به رخ دو دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر ۹۰ محور نیکشهر-چابهار حوالی پل بیشمنت شش مصدوم برجای گذاشت.

 یک نفر از مصدومین درمان در محل و پنج مصدوم دیگر این حادثه پس از دریافت خدمات فوریتهای پزشکی جهت ادامه درمان تخصصی توسط ۲ دستگاه آمبولانس درحال انتقال به بیمارستان امام علی(ع)چابهار می باشند.

عرض کم جاده و عدم رعایت سرعت مجاز و سبقت غیرمجاز از عوامل عمده تصادفات محور مذکور می باشند.


انهدام باند ۳ نفره سارقان مسلح خودرو در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از انهدام باند ۳ نفره سارقان مسلح خودرو در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" ابراهیم کوچک زایی ظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه و خشن در سطح شهرستان خاش، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی و با اشراف اطلاعاتی خود ۳ سارق مسلح را که به صورت حرفه‌ای در امر سرقت مسلحانه خودرو و همچنین فروش مواد مخدر در سطح شهرستان فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه این سارقان تحت پوشش نیرو‌های نظامی و با شگردی خاص اقدام به سرقت مسلحانه خودرو می‌کردند تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان داخل مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ کوچک زائی خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ مسروقه، بیش از ۳ کیلوگرم تریاک، بهمراه ۲ قبضه اسلحه کلاش با ۶ تیغه خشاب و ۲۰۶ فشنگ جنگی، چهار عدد بی سیم دستی، تعدادی مدارک شناسایی جعلی و چند دست لباس نظامی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری با جعل و مشابه سازی صفحات فروشگاه‌های دارای اصالت!

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به شهروندان هشدار داد، به هنگام خرید‌های اینترنتی مراقب کلاهبرداری افراد سود جو و فرصت طلب باشند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش تردد درون شهری مردم برای خرید حضوری و با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی توسط آحاد مردم عده‌ای سود جو با اعمال کلاهبردارانه اقدام به سو استفاده از اعتماد مردم می‌کنند.

در متداول‌ترین شگرد‌های مجرمانه افراد با جعل صفحات اینستاگرام و مشابه سازی آن با فروشگاه دارای اصالت، با شگردی خاصی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

پلیس فتا با توصیه به مردم و شهروندان هشدار داد: لازم است شهروندان در هنگام خرید، حتما از اصالت صفحه‌ای که به آن مراجعه می‌کنند، مطمئن شوند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند و تنها به صفحات رسمی که از سوی فروشگاه‌های اینترنتی اعلام می‌شود، مراجعه داشته باشند.

همچنین به به فروشگاه‌های اینترنتی توصیه شده است: در صورتی که افراد به هر عنوان از خرید خود انصراف دادند، لازم است که مسئولان رسیدگی به این درخواست ها، حتما وجه پرداختی افراد را تنها به شماره حسابی که به نام فرد پرداخت کننده است، واریز کرده و از بروز کلاهبرداری‌های سایبری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار