۱۰ برنامه محبوب اندروید که باید فوراً آن‌ها را حذف کنید!

برخی از برنامه‌های Android وانمود می‌کنند دوست شما هستند، نوید کمک یا سرگرمی را می‌دهند، اما فقط به شما آسیب می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  فروشگاه Play گوگل انتقادات زیادی را به دلیل رویکرد کاملاً ناکارآمد خود در نگهداری محتوای ناامن از کاربران دریافت کرده و اگر مراقب نباشید، تلفن شما قابل ردیابی، هک یا خراب شدن است. با توجه به این موضوع، در ادامه لیستی از بدترین برنامه‌های قابل استفاده در Android وجود دارد. این برنامه‌ها توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بارگیری شده اند، اما باید مراقب باشید که شما یکی از آن‌ها نباشید.


بیشتر بخوانید


۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۱. گالری QuickPic

این برنامه نمونه‌ای برای استفاده آسان از تصاویر بود که ارتباط شفاف با کاربران و به روزرسانی‌های سریع باعث رشد این برنامه شد.

چرا بد است؟ از آنجا که شرکت معروف چینی Cheetah Mobile آن را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد، این برنامه بلافاصله برای سیستم عامل Android مضر شد و طبق گفته یکی از کاربران گوگل پلاس که درخواست‌های جدید DNS زیادی از این برنامه پیدا کرد و گفت این شرکت بارگذاری اطلاعات کاربران را بر روی سرور‌های خود آغاز کرده است.

این برنامه در اواخر سال ۲۰۱۸ به طور کامل از فروشگاه Play برداشته شد، اما در سال ۲۰۱۹ دوباره ظاهر شد. امروز ده‌ها برنامه وجود دارد که از QuickPic تقلید می‌کنند و دشوار است که بفهمید نسخه اصلی کدام نسخه است. اما می‌توانید یک قانون ساده را رعایت کنید که امنیت شما را حفظ کند: هرگز هیچ یک از آن‌ها را روی تلفن خود بارگیری نکنید!

گزینه‌های ایمن: بسیاری از برنامه‌های محافظ تصویر برای Android وجود دارد. یکی از بهترین گزینه‌های QuickPic گالری ساده است، زیرا می‌توانید یک ویرایشگر تصویر، مدیر فایل و موضوعات مختلف را در آن پیدا کنید.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۲. ES File Explorer

احتمالاً محبوب‌ترین نرم افزار مرورگر فایل است  به این دلیل است که پنج سال پیش واقعاً خیلی خوب بود.

چرا بد است؟ نسخه رایگان پر از برنامه‌ها و تبلیغات ناخواسته است و این برنامه بار‌ها و بار‌ها از شما می‌خواهد با ارسال اعلانی که نمی‌توانید غیرفعال کنید، برنامه‌های اضافی را بارگیری کنید. اما در آوریل ۲۰۱۹ وقتی Google Play Store برنامه را به دلیل داشتن مالکیت متقلبانه برای افزایش نرخ کلیک و درآمد آگهی کرد، این برنامه بدتر شد. کلاهبرداری شامل استفاده از کد برای کلیک خودکار روی تبلیغات در پس زمینه دستگاه‌های کاربران و بدون اطلاع آن‌ها است.

امروز می‌توانید یک فایل APK بارگیری کنید تا برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کنید، یا می‌توانید یکی از ده‌ها برنامه با همین نام را بارگیری کنید. شما باید از همه این نسخه‌ها خودداری کنید.

گزینه‌های ایمن: ده‌ها مرورگر پرونده در Android برای انتخاب شما وجود دارد. اگر می‌خواهید سهولت استفاده داشته باشید، Files from Google را امتحان کنید و اگر شخصی سازی برنامه مورد علاقه شما است، Total Commander را امتحان کنید.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۳. مرورگر UC

این برنامه محبوب‌ترین برنامه برای گشت و گذار در اینترنت در چین و هند است و ادعا می‌کند که یک حالت سریع را ارائه می‌دهد که به لطف فایل‌های فشرده، مصرف داده را کم می‌کند.

چرا بد است؟ زیرا فعالیت‌های شما را ردیابی می‌کند. این برنامه کلمات جستجوی وارد شده توسط کاربران را بدون رمزگذاری به Yahoo Hindi و Google ارسال می‌کند. شماره IMSI، IMEI، شماره شناسه Android و آدرس MAC اتصال Wi-Fi بدون رمزگذاری به ابزار تجزیه و تحلیل خرید آنلاین Alibaba Umeng ارسال می‌شود. داده‌های موقعیت جغرافیایی، که شامل طول، عرض جغرافیایی و نام خیابان است، بدون رمزگذاری به ابزار نقشه برداری AMAP Alibaba ارسال می‌شود.

گزینه‌های ایمن: از کجا شروع کنیم؟ اگر سرعت می‌خواهید، Chrome و Firefox دو گزینه مناسب هستند. اما برخی از نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در این دو مورد نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید به مرورگر حریم خصوصی DuckDuckGo مراجعه کنید.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۴. CLEANit

 یک برنامه پاک کننده ناخواسته است، این برنامه ۱۰ میلیون بار نصب شده و ۸۵ درصد از کاربرانی که به آن امتیاز می‌دهند، چهار یا پنج ستاره به آن داده اند.

چرا بد است؟ زیرا آنچه بیشتر به شما ارائه می‌دهد می‌تواند به تلفن شما آسیب برساند. به عنوان مثال، تمیز کردن پرونده‌های ذخیره شده می‌تواند باعث کند شدن سرعت تلفن شما در هنگام اجبار به بازسازی این پرونده‌ها شود، تمیز کردن RAM می‌تواند منجر به افزایش مصرف باتری شود و متوقف کردن برنامه‌ها باعث کاهش مصرف باتری نمی‌شود.

گزینه‌های ایمن: Greenify گزینه بسیار بهتری برای کاهش مصرف باتری است و SD Maid گزینه‌ای بهتر برای تمیز کردن تلفن شما از پرونده‌های تبلیغاتی، گزارش‌ها و ... است.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۵. Hago

هاگو یک برنامه جامع برای گپ زدن با دوستانتان، بازی با هم و تبادل پیام در زمان واقعی است.

چرا بد است؟ آیا هاگو به معنای سنتی یک برنامه ایمن است؟ بله، ما چنین فکر می‌کنیم، هیچ مدرکی در مورد اقدامات مخرب آشکار وجود ندارد. اما این برنامه به شما امکان می‌دهد از طریق انجام برخی بازی‌ها و شرکت در گروه‌ها درآمد کسب کنید و این زنگ هشدار واضحی را به صدا در می‌آورد و اگر برنامه را از خارج از فروشگاه برنامه بارگیری کنید، پول بیشتری دریافت خواهید کرد. این احتمالاً به این معنی است که مشکلی در پنهان شدن در زیر سطح وجود دارد و در یک زمان منفجر خواهد شد.

گزینه‌های ایمن: اندروید از کمبود بازی‌های رایگانی که می‌توانید با غریبه‌ها در اینترنت به اشتراک بگذارید رنج نمی‌برد و اگر می‌خواهید صحبت کنید، WhatsApp وجود دارد که با دوستانتان صحبت می‌کند و Kik برای گفتگو با افراد تصادفی هم وجود دارد.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۶. DU Battery Saver & Fast Charge

این برنامه  یک برنامه صرفه جویی در مصرف باتری است، با تعداد بارگیری‌های دیوانه کننده، چیزی حدود ۷.۶ میلیون دانلود و ۵ ستاره، که باورنکردنی است.

چرا بد است؟ چگونه می‌توان برنامه‌ای را برای شارژ سریع تلفن خود تهیه کرد؟ هیچ برنامه‌ای توانایی کنترل سرعت شارژ دستگاه شما را ندارد. این برنامه تقریباً از همه تبلیغاتی که در هر برنامه دیگری مشاهده می‌کنید پشتیبانی می‌کند و تبلیغات خاص خود را در صفحه قفل و نوار اعلانات نشان می‌دهد. همچنین نمودار‌های سرعت و همه این موارد کاملا جعلی هستند.

فروشگاه گوگل در آوریل ۲۰۱۹ این برنامه را به عنوان رسوایی کلیک کردن بر روی تبلیغات حذف کرد. اما همچنان می‌توانید این برنامه را از طریق سایت‌های بارگیری فایل APK بارگیری کنید و میلیون‌ها نفر هنوز این برنامه را روی دستگاه‌های قدیمی خود اجرا می‌کنند.

گزینه‌های ایمن: اگر به آماری درباره باتری تلفن خود علاقه دارید، باید از یک مانیتور باتری GSM استفاده کنید. برای صرفه جویی در مصرف باتری، Greenify را امتحان کنید.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۷. Dolphin Web Browser

این یک مرورگر اینترنتی بدون تبلیغات است که از Flash پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از طریق HTML 5 فیلم پخش کند که تا به حال ۵۰ میلیون بار بارگیری شده و این  تعداد در حال افزایش است.

چرا بد است؟ مانند UC Browser از نظر ردیابی یک کابوس است و بدتر اینکه سایت‌هایی را که در حالت ناشناس وارد کرده اید در پرونده‌ای روی تلفن شما ذخیره می‌کند و می‌توانید این مورد را بررسی کنید. برخی از کاربران حتی کشف کردند که هنگام استفاده از VPN، مرورگر آدرس شما را با ارائه دهنده خدمات اینترنت مرتبط نشان می‌دهد. محبوبیت گسترده این برنامه را باور نکنید، باید فوراً آن را حذف کنید.

گزینه‌های ایمن: همانطور که قبلاً ذکر شد، Chrome، Firefox و DuckDuckGo سه برنامه برتر برای مرور اینترنت هستند.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۸. Fildo

این یک برنامه بارگیری غیرقانونی موسیقی است که به عنوان پخش کننده صوتی مبدل شده است.

چرا بد است؟ مدت‌ها پیش، Fildo به شرکت سرگرمی آنلاین چینی Netease وابسته بود. این برنامه با استفاده از ترفندی در رابط کاربری به شما امکان می‌دهد هر آهنگی را که می‌خواهید از سرور‌های Netease بارگیری کنید.

امروز امن است؟ شاید. Netease این آسیب پذیری را بست، بنابراین اکثر کاربران آن را رها کردند. Fildo اکنون خود را به عنوان یک برنامه سازمان دهنده موسیقی معرفی می‌کند. اما این برنامه پیش زمینه مشکوکی دارد و نباید به آن اعتماد کرد، زیرا احتمالاً داده‌هایی را از شما جمع آوری می‌کند و شیوه‌هایی را که به حریم خصوصی شما آسیب می‌زند پنهان می‌کند.

گزینه‌های ایمن: اگر می‌خواهید به موسیقی گوش دهید، بهترین گزینه سرویسی مانند Spotify است و اگر می‌خواهید فایل‌های موسیقی خود را مدیریت کنید، Cloud Player را بررسی کنید.

۱۰ برنامه محبوب اندروید که کارشناسان توصیه می‌کنند فوراً آن‌ها را حذف کنید

۹. Clean Master

این برنامه محبوب دیگری است که در سال ۲۰۱۹ از فروشگاه گوگل برداشته شده، این برنامه برای افزایش سرعت، صرفه جویی در شارژ باتری و بهبود عملکرد تلفن که توسط ۶۰۰ میلیون کاربر استفاده شده و ۲۶ میلیون بررسی پنج ستاره داشته است. فایل APK هنوز از طریق تعدادی سایت موجود است.

چرا بد است؟ در مرحله اول، این برنامه توسط Cheetah Mobile ساخته شده که تبلیغات زیادی را نمایش می‌دهد.

دوم، این برنامه کار مفیدی انجام نمی‌دهد، برنامه‌های صرفه جویی در مصرف باتری در یک مرحله مهم بودند، اما دیگر نیازی به آن‌ها ندارید. سیستم اندروید برای اختصاص مصرف RAM و اطمینان از استفاده بهینه از آن، نرم افزار مخصوص خود را توسعه داده است. در بسیاری از موارد، تلفن عمداً RAM را توسط برنامه‌ها اشغال می‌کند تا عملکرد را بهبود بخشد.

گزینه‌های ایمن: راستش را بخواهید، شما مجبور نیستید از این نوع برنامه‌ها استفاده کنید؛ و اگر حتما می‌خواهید این برنامه‌ها را داشته باشید، SD Maid را بررسی کنید.

۱۰. همه برنامه‌های ضد ویروس

بسیاری از این برنامه‌ها برای انتخاب شما وجود دارد و بیشتر آن‌ها نسخه‌های تلفنی شرکت‌های معروف به توسعه نرم افزار آنتی ویروس برای رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ هستند.

چرا بد است؟ این به معنای واقعی کلمه بد نیست، اما ضروری هم نیست و به همین دلیل است که بزرگترین شرکت‌های این بخش در حال حاضر برای خرید گوشی‌های هوشمند در یک بسته امنیتی گسترده‌تر که شامل سایر دستگاه‌ها است، هستند.

اما اگر نرم افزار را از اشخاص ثالث در دستگاه خود، از خارج از Google Store یا اگر از دستگاه روت شده استفاده می‌کنید، مزایایی کسب کنید. در هر دو حالت، دستگاه شما در برابر بدافزار آسیب پذیر خواهد شد بدون اینکه Google از شما دفاع کند.

گزینه‌های بهتر: در این حالت، شما یک برنامه را با یک برنامه جایگزین نمی‌کنید، بلکه باید مطمئن شوید که در یک بسته امنیتی کامل از یک شرکت معتبر مشترک شده اید و برنامه‌های شرکت‌هایی مانند Avast و Avira مزایای دیگری مانند قفل کردن برنامه‌ها با گذرواژه، حذف همه اطلاعات تلفن از راه دور و مسدود کردن تماس‌ها را برای شما فراهم می‌کنند.

از کاربرد‌های خطرناک خودداری کنید

در واقع، برنامه‌های کاملاً ایمن زیادی در فروشگاه Google Play وجود ندارد. تقریباً تمام شرکت‌ها به نوعی در جمع آوری اطلاعات نقش دارند. در مورد برنامه‌هایی که از خارج از فروشگاه بارگیری می‌کنید، خطرات آن‌ها بیشتر و بیشتر است. اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید و سپس Google آن را از فروشگاه خود خارج کرد، آن را از خارج از فروشگاه بارگیری نکنید، زیرا برای دستگاه شما خطرناک‌تر می‌شود.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۹:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
میشه گوگل را بطور کامل حذفش کنیم.اونوقت کدوم برنامه میتونه جای گوگل سرویس دهی داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Alireza parsaei
۱۹:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
10 برنامه مخرب اگر صحت داشته باشه عالیه،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
ای کاش پیامرسان‌های خارجی مثل تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و... رو هم به این لیست اضافه میکردید و میگفتید که چه اطلاعاتی رو از کاربران سرقت میکنند.
من که مدت‌هاست از پیامرسان‌های ایرانی استفاده میکنم. به شما هم پیشنهاد میکنم این کار رو انجام بدید.
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
دوستان همش الکیه باور نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
با احترام خدمت عزیران ،لازمه به عنوان کارشناس مطالبی رو به اطلاع برسونم.
اصولا تمامی گوشیهای هوشمند (smart phone) به محض ورود به اینترنت ،به وسیله نرم افزاری بسیار قدرتمندی به نام کوکی ،چند ویژگی شما رو به مراکز تحت فرمان خودشون ارسال میکنه که شامل : نام کاربر ، سن ، محل زندگی ، مدل گوشی ، آدرس ایمیل یا جیمیل ، علایق شما شامل خرید ها و تحقیقات علمی، مطالب مورد علاقه در وب گردی و چندین مورد دیگه که [جمعا تا 200 نوع اطلاعات ] را از شما در اختیار داره. گواه و مصداق عرایضم ، صفحه اول اینترنت شما ،ببینید با علایق شما همخوانی داره یا نه ؟
مصداق یعدی ، اینکه هیچ یک از افراد رده بالای نظامی کشور حق استفاده از اسمارت فون را ندارند و گوشیهاشون فاقد اینترنته فعاله، ساعتها میتوتم براتون مصداق بگم ....
خلاصه اینکه هیچ راهی ندارید و ارسال اطلاعات شما حتمیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
گوشی که اساسش بر جاسوسی گذاشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
این دنیا داره به کجا میره؟ من تا امروز به ادما اعتماد نداشتم و میترسیدم ازشون! الانم که نمیشه به هیچ برنامه ای اعتماد کرد! اخه این چه دنیایی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس A
۰۱:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
و همه گوشی ها خودشون گالری دارن که امن ترین جاست و واسه خوده گوشی است....و حتا نمیشه حذفش کرد چون برنامه گالری رو خوده گوشی نصب شده...پس یعنی امن و مطمئن! ولی برنامه های گالری نصب نکنید...چرا وقتی خودتون گالری دارید نصب میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس A
۰۱:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
باورم نمیشه که این برنامه ها واقعا خطرناک باشن!! بخدا خیلی عجیبه! هنوز خیلی بزنامه ها هستن که قابل اعتماد نیستن و خطرناکن اینحور برنامه ها خیلی زیادن! من واقعا به کشورم ایران افتخار میکنم...اگه کسورم ایران نبود...بنظرتون ما الان امنیت داشتیم؟ چرا همتون به ایران توهین میکنید! من منتطرم که دانشمندان ایرانی برنامه ها و بازی ها رو بسازن و ماهم دیگه هیچ نیازی بع بازی های خارجی نداسته باشیم!
.
خوشبختانه من گوگول پلی ندارم چون حساب باز نکردم! و فقط ۳ تاشون رو بارگیری کرده بودم چون کابردی بودن وگرنه من تو گوشیم هیچ بزنامه ای نیاز ندارم
.
برنامه هایی که رو هم تو گوشی دارم بیشترشون ایرانی هستن و ساخت کسور ایران....بیشتره بازی هام خارجین...اخه بازی های ایرانی متاسفانه کیفیت خوبی ندارن!
.
خواهشمندم بازی هایی بسازید مثل پابجی . کانتر . فری فایر و... بسازید که معروفن و ساخت کشورمون باشه تا ماهم سراغ چیزای خارجی نریم
.
امریکا هم بخدا بیچارست! دولت فاسد شده امریکا که پست پردست دارن اینکارو میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تمام این برنامه ها رو میتونید با نرم افزار لاکی پیچر به نسخه بدون تبلیغات و بی ضرر تبدیل کنید یعنی دسترسی هاشون را قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اگر اینجوریه که اصلا نباید گوشی بخریم برنامه نصب کنیم خیلیاشون حتی نه تنها ضرر نداره مفیدم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا فروشگاه گوگل پلی من خرابی داره و UC
بعد پاک کردن این دو برنامه گوشیم هیچ مشکلی نداشت حالا بعضیا فکر میکن بخواطر صطح پایین گوشیه اما نع گوشی من a71
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا جمالی
۲۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من اشتباه هست من هشت سال برنامه uc رو داشتم و هیچ مشکلی نداشت جالبه که تمام برنامه هایی که نام برده شده از چین هست!
چرا به اینستگرام اشاره نمیکنید یا تلگرام؟
چرا واقعا یکی جواب بده!
Iran (Islamic Republic of)
بهارلو
۲۲:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تمام این علم از خارج وارد شده مخترع اصلی اونا هستن هیچ وقت یه استاد تمام فوت فن رو به شاگرد یاد نمیده اینترنت اول توی ارتش آمریکا بوده بعد داده بیرون پس به راحتی می توانند ازش سو استفاده کنن پس ما باید خودمان هر اطلاعات شخصی خودمان رو داخل گوشی نریزیم
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۲۱:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هیج کدوم از این برنامه ها در گوشی جدید نیست و اون ۱۰ تا هم نصب نمی شن روش .
Iran (Islamic Republic of)
ج
۲۰:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام فقط برای هر کس تو اندروید هیچی معنی نداره و اسراییل بسیار بسیار سرمایه گذاری میکنه بهترین راه این است یک لپ تاپ داشته باشین و هرچه اطلاعات دارین بزارین تو یه یو اس پی و همیشه همراهتون باشه من مطمن هستم امریکای شیطان و مخصوصا موساد اسراییل که یک بزرگ از ایران را به نام شهید فخری زاده را شهید کردند با شنود بوده است چون ۸سال پیش در اخبار صحبت های دو نفر را که با موبایل با هم صحبت میکردند پخش کردند اطمینان نکنید به هیچ اندرویدی و هیچ سندی را در سیستم اندروید خود نگه ندارید مهواره و سیستم در اختیار انهاست.ولی باز از سایت تشکر میکنم که به همه اطلاع رسانی کرد ای کاش میشد یک نرم افزار درست کنن دانشجویان ایران و محل جاههای که مردم ایران دا دنبال میکنند را مشخص کند و در شبکه یک ایران همه را رسوا کند
Iran (Islamic Republic of)
ج
۲۰:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ممنونم از این سایت همیشه برای من یک سوال وجود داشت ایا من وترد یک سایت مشوم کسی از خارج از ایران ما را میتواند سرچ کند و بداند ما در سرچ ها کجا میرویم و خیلی سوال ها در ذهن ها به جواب رسید .......ممنونم واقعا عالی هستید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بابا اخه... گالری و حذف کنیم چی نصب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
کلین مستر برنامه ها رو از رم پاک میکرد اما خودش رم رو اشغال می کرد برا همین پاکش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من اندرویدم 6 هستش و به صورت پیشفرض نصب هستش مال خوده سیستم هستش چطوری پاکش کنم لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چون آمریکا با چین سر لج افتاده حالا هر برنامه ای که چین در اون دخالت کرده میگن بده ....والا من که میگم هر برنامه ای آمریکا توش دخالت داشته باشه بدون شک و با اطمینان کامل میگم ازش برای جاسوسی استفاده میکنه خصوصن برای ما ایرانیااااااا ؛ الان این دوستانی که گوشی آیفون دارن
Iran (Islamic Republic of)
تندر
۱۶:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من یادمه تو گوشی مامانم کلن مستر رو دیدم مشکلی هم پیشه نیومد منم میگم الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مضرترین‌ها رو از قلم انداختید: اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اچ، کلاب‌هاوس،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
لابد بهترین ها آی گپ سروش است
Germany
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من توی این پست فقط تخریب چین را مشاهده کردم خودسم چه تصادفی در زمان مطرح شدن توافق با چین عجب تصادفی
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا جمالی
۲۲:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اره منم موافقم .واقعا چرا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی شما میگید بده یعنی باید نصبش کنیم.والا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باید نرم افزار shareit رو هم اضافه میکردید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
مگر میشه من هزار برنامه داشتم ولی هیچ نشود نه میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۶:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا سیستم عامل اندروید به آنتی ویروس نیاز نداره چون از هسته لینوکس استفاده می کنه که از نظر امنیت بسیار خوب هست نصب آنتی ویروس فقط به جز هدر رفتن اینترنت و حافظه پیامد دیگه ای رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ماهرکاری کنیم اون سیستمی که این تکنولوژی برای جاسوسی واطلاعات یه فردوخانواده ومحله ومنطقه .......براحتی داره به دست میاره این اطلاعات درسالهای آینده راهبردی وفوق العاده کارآمدمیباشدکه متاسفانه ماازدنیاعقب افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من اپل ۵اس دارم خراب شده فقط یک صفحه رویش آمده Destin ties فقط شارژنشان میدهد واینترنت وزمان را ودیگر هیچ رویش هم میاید نمیدانم چکارش کنم یک بار میخواستم پرتش کنم توی سطل اشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ببر تعمیراتی عزیز دل
یا توی نت ارورش رو سرچ کن
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
پرتش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
زدی رو حالت زخیره نیرو اخه تو که بالد نیستی با گوشی اپل کار کنی چرا میخریش
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۳:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آخه با آیفون 5 ای هم هنوز کسایی هستند که کار میکنن؟!
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۹:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
باید ببری تعمیرات تا فلش کنه با کامپیوتر زود جوش نیار هرکاری یه راه حلی دارد
Iran (Islamic Republic of)
جواد آیتی
۱۵:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام. دوستان خود گوگل پلی تمام گوشیتون رو کپی میکنه برای سرویس های جاسوسی آمریکا. خود اندروید، آپل و ویندوز و همه اینها ساخته امریکا و شرکت های صهیونیستی هستن. پس خودتو رو برای حذف و اضافه های زیادی الاف نکنید. تنها کاری ک باید بکنید اینه ک کلا چیز های مهم و کاملا شخصی رو توی موبایل و در فضایی ک اینترنت به اون وصل میشه قرار ندید. مطالب مهم و عکس خصوصی و غیره رو داخل یک رم و هارد جدا قرار بدید و هنگامی ک اینترنت قطع هست به موبایل و کامپیوتر وصل کنید و مجددا اتصال هارد رو قطع کنید و بعدش اینترنت رو استفاده کنید... انتی ویروس اورجینال هم برای برنامه های هک و مخرب خوب هستند. یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۶:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا چیکار به عکسای ما داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
در جواب نگین خانوم باید بگم که آمریکا به کار همه کار داره
Iran (Islamic Republic of)
N
۱۵:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
منم کلین مستر رو دارم مشکلی هم ایجاد نشده
United States of America
علی
۱۵:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بعد از سالها هنوز جایگزین بهتری برای کوییک پیک ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
درکل خود گوشی که دستته یه جاسوس تمام عیاره پس دیگه خیلی مهم نیست به دیگر نرم افرارها فکرکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا کاملا برعکسه تنها فضای امن برای دانلود که اپلیکیشن ها تست و تایید میشن از نظر امنیت و بعد قرار میگیرن فروشگاه گوگل پلی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من تمام این ها را یکی یکی دان زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید ولی نصف برنامه هایی که گفتید برنامه های سیستمی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
همه حرف شما درست اما اگه انتی ویروس نصب نباشه کار پلیس فتا آسون میشه ، دوستان حتما از انتی ویروس معتبر استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من 5 ساله که است این برنامه هارو دارم و هیچ مشکلی رو گوشیم ایجاد نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
گالری یه چیزی هست که رو گوشی پاک هم نمیشه گالری از همون اول روی گوشی هست
Iran (Islamic Republic of)
G. K
۱۴:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
حاجی اون گالری خود گوشی نیست... یه چیز دیگست :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اون گالری با این گالری ک اینجا معرفی کرده فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
همش الکی هست
حتماً با سازنده این برنامه ها دشمنی دارن.
برای همین این رو نوشتن همش الکی هست.
من همه این برنامه ها رو داخل تبلت قبلیم داشتم.
همه همشون رو حالا نه ولی نصفش رو داشتم همش الکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من اکثر این برنامه ها رو دارم گوشیمم هیچ مشکلی هم پیدا نکرده
والا من میگم همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
امیر مهدی صفاری
۱۳:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من که تقریبا همشون رو دارم . اما تا الان مشکلی برام پیش نیومده . انشاالله در آینده هم اتفاقی نمیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ما که تو ایرانیم خیالمون راحته که کسی تو حریم خصوصی ما سرک نمیکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۵:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خود گوگل سرک میکشه چون کلا اندروید مال گوگله
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
الکیه من هیچ کدام را ندارم جز گالری ولی الکیه
Iran (Islamic Republic of)
Drake
۱۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ممنون خیلی به دردم خورد ولی بازم کامل نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا من بیشترشونو دارم هیچ مشکلی هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خود Google play services هم مشکل داره و دسترسی های بسیار زیاد و خطرناکی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
به همین خاطره اجازه میخواد خب نریز میبینی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من که بلد نبودم حتی اسمشونو بخونم
Iran (Islamic Republic of)
بقال زاده
۱۳:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چند سالته مگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام و خدا قوت .گوگل پلیر رو چطور حذف کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
Negar
۱۳:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
نمیشه پاک کرد چون روس تمام اندروید ها هست میتونید با نسخه ی کارخونه جایگزین کنید بعد اون رو در حالت غیر فعال قرار بدید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
گوگل پلیر؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام باید روت کنید گوشیتون رو فقط مواظب باشید چون احتمال داره گوشیتون رو دچار مشکل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هیچ کدام ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
منکه هیچکدومشو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ممنون از راهنمایی هاتون ما هم قبلا از این نوع برنامه ها داشتیم ولی چون رفتیم فلاش کردیم همش پاک شد ویروس پاک کنش خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بهتره شما بهترین آنتی ویروس موبایل از دید لابراتوار های معتبر را هم معرفی می‌کردید. بیت دیفندر بر اساس آخرین تست ها حفاظت کامل رو با حد اقل کاهش پرفورمنس ارائه میده.
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۱۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
با سلام برای آنتی ویروس خوب میتونید از پادویش استفاده کنید که یک برنامه ایرانیه و اطلاعات جمع آوری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اگه واقعا بده چرا اپ استور ها پاک نمی کنن اینا رو ازز برنامشون؟!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من قبلا میخواستم همه رو نصب کنم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا مقدم
۱۰:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام ممنون از توضیحاتون یه زحمت بکشید اون برنامه هایی مفید هستن هم بفرمایید ممنون یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واقعا به این چینی ها هیچ اعتمادی نیست. اینجام دارن تقلب میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
به چینی هانمیشه اعتماد کردچون تمامی سیستم فناوری گوشیهای کشورشونو رسد میکنند هرمکالمه ای که ازیک کاربر ردوبدل میشه زیر زره بین وزیر فیلترینگ اطاعات وارتبطات ان کشور میگذره البته خودشون گفتند وازاین کاردولتشان بسیار نارضیند
Germany
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ممنون بابت اطلاعتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
هر برنامه اى از گوگل، ناقض حريم خصوصى هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
Es file چرا بدههه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
كلا گوشي ناامن و وسيله اي براي جمع آوري اطلاعات است
اينا كه نام بردي در برابر سيستم عامل اندرويد كاري نمي كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من که هیچکدوم رو ندارم:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
هیچکدومشو نصب نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
جالبه که هرچی برنامه چینی هست خواستید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بخاطر اینکه فقط چین گند میزنه به گوشی
آخرین اخبار