استقرار شبکه بهداشت و درمان خانمیرزا در دستور کار قرار گرفت

فرماندار خانمیرزا گفت: استقرار شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف مرادی فرماندار خانمیرزا با اشاره به لزوم ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در این شهرستان تازه‌تاسیس اظهار داشت: استقرار شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

او افزود: براساس نظر مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری، طرح گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان هر پنج سال یک بار انجام می‌شود و در این راستا، آخرین طرح گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان مربوط به ۱۰ مردادماه ۱۳۹۵ بود و طرح جدید آن در تابستان سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مرادی اضافه کرد: بر همین اساس راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خانمیرزا با تیپ ۴ و بهره‌مندی از حدود ۶۰ نیروی انسانی فنی، اداری و تخصصی پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی استان، کروکی و نقشه‌برداری‌های لازم برای احداث ساختمان سه طبقه با چهار هزار متر مربع زیربنا و ۴۵ اتاق به‌منظور فعالیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خانمیرزا را تهیه کرده‌اند.

مرادی گفت: مردم روستای بَردبُر در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ متر زمین برای احداث و راه‌اندازی مرکز جامع خدمات سلامت اهداء کرده‌اند.

او با اشاره به وجود معارض بر روی این زمین افزود: با پیگیری‌های لازم، این مشکل رفع و هر چه سریع‌تر زمینه حضور و سرمایه‌گذاری یک خیر نیک‌اندیش با آمادگی اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث و راه‌اندازی مرکز جامع خدمات سلامت روستای بَردبُر فراهم می‌شود.

مرادی اضافه کرد: استفاده از توان بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران و خیران نیک‌اندیش می‌تواند وضعیت توسعه در شهرستان تازه‌تاسیس خانمیرزا را متحول کند.

او با اشاره به فعالیت دو دستگاه آمبولانس در خانمیرزا و لزوم اختصاص یک دستگاه آمبولانس دیگر به این شهرستان افزود: هم‌اکنون تمامی خدمات بهداشتی و درمانی سطح یک در خانمیرزا به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار