وقتی کرونا با خرید عید چاشنی جان مردم می شود!/ بازار رسولی زاهدان محل عرضه ویروس کرونا

بازار رسولی زاهدان به عنوان معدن تاناکورای ایران در روز‌های منتهی به پایان سال همچون سال‌های گذشته ازدحام و شلوغی وصف ناپذیر را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،بازار رسولی زاهدان به عنوان معدن تاناکورای ایران در روز‌های منتهی به پایان سال همچون سال‌های گذشته ازدحام و شلوغی وصف ناپذیر را تجربه می‌کند که این امر هشداری جدی برای بالا رفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان به شمار می‌رود.

 تقریبا بیش از یک سال از وجود شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، اما با وجود هشدار‌های مکرر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر رعایت دستور العمل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هرچه به روز‌های پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم بازار معروف رسولی در زاهدان نیز شلوغ‌تر از گذشته می‌شود و ظاهرا وجود این ویروس در زندگی مردم عادی شده چرا که کمتر کسی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کند.

دغدغه خرید‌های نوروزی در بین مردم همچون سال‌های گذشته به چشم می‌خورد و کمتر کسی دستورالعمل های  بهداشتی را رعایت می‌کند که این خرید‌های غیرضروری فقط به بهانه نو شدن سال ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد و خانواده‌های بسیاری را داغدار کند.

جولان ویروس کرونا قطعا با عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز بیشتر می‌شود که این موضوع نگرانی کادر درمان را بیشتر از گذشته کرده و معتقدند مردم نباید وضعیت زرد اعلام شده در خصوص این ویروس در سیستان و بلوچستان را به منزله پایان خطر جدی چرخه انتقال ویروس بدانند.

مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان زنگ خطری جدی محسوب می‌شود چرا که ابتلا به این نوع ویروس بسیار کشنده تعریف شده به همین دلیل مردم باید بیش از گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از یک سال است که دنیا درگیر بیماری کرونا شده و می‌توان گفت هیچ نقطه‌ای در دنیا وجود ندارد که از شر این ویروس ایمن مانده باشد.

سید مهدی طباطبایی ادامه داد: با وجود اینکه موارد ابتلا به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از گذشته گزارش می‌شود، اما باید در نظر داشت که رعایت نکردن نکات بهداشتی احتمال شعله ور کردن این بیماری را در پی دارد.

او با اشاره به جهش یافتگی این ویروس و مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در استان گفت: ویروس کرونا مدام تغییر رفتار می‌دهد به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنیم همچون گذشته دستور العمل های  بهداشتی را رعایت کنند تا استان از وضعیت زرد خارج نشود. 

او در مورد نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شلوغی بازار‌ها بیان کرد: قطعا تعطیل کردن بازار‌ها خسارت‌های مالی جبران ناپذیری به کاسبان وارد می‌کند به جای تعطیل کردن مشاغل اگر هر کس خود را مسئول سلامت جان خود و اطرافیانش بداند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند قطعا کمتر شاهد ابتلا به این ویروس خواهیم بود.

طباطبایی عنوان کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی در استان از ابتدای آذرماه تیم‌های مراقبتی از ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر که ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی داشته اند تست تشخیص سریع کرونا گرفته که تست ۱۵ درصد این افراد مثبت اعلام شده است.

او خاطرنشان کرد: در همین مدت نیز تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بیش از ۳۸ هزار و ۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی انجام داده اند که از این تعداد برای ۲ هزار و ۲۳۴ مرکز اخطاریه صادر شده و ۳۲۱ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های ‌های بهداشتی پلمب شده است.

مردم باید بدانند روز‌های پایانی سال و شلوغی بازار با وجود ویروس کرونا قطعا به جای نوید سال جدید خشم این ویروس را بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است همچون گذشته مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند و به جای خرید حضوری از شیوه خرید غیر حضوری و آنلاین استفاده کنند.

منبع:  تسنیم

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار