سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

اختصاص ٢٠ میلیارد تومان به تملک آثار ارزشمند معماری معاصر تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰، مقرر شد ردیفی با رقم ۲۰ میلیارد تومان به منظور تملک آثار ارزشمند معماری معاصر اختصاص پیدا کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: امسال به پیشنهاد کمیته معماری و طرح‌های شهری ردیفی برای تملک آثار ارزشمند معماری معاصر در بودجه ایجاد شد.

وی ادامه داد: خیابان‌های تهران، نمایشگاه و موزه معماری آثار ارزشمند معماری هستند و تهران از این منظر شهری بسیار غنی است، اما متاسفانه به واسطه جریان غالب اقتصادی متکی به ساخت و ساز در شهر تهران و موانع جدی حقوقی و مدیریتی، بخش مهمی از این آثار ارزشمند معماری تدریجا از بین رفته است.

اعطا تاکید کرد: روشن است که تملک، راه حل اساسی حفاظت نیست، اما معتقدم مناسب است برخی آثار ویژه معماری معاصر توسط شهرداری به عنوان نهاد عمومی تملک شود و به کاربری‌ها فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.

سخنگوی شورای بیان کرد: به همین منظور در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ به پیشنهاد کمیته معماری و طرح‌های شهری مقرر شد ردیفی با رقم ۲۰ میلیارد تومان به منظور تملک آثار ارزشمند معماری معاصر اختصاص پیدا کند.

وی افزود: این پیشنهاد در جلسه سه شنبه صبح کمیسیون تلفیق شورا به تصویب رسید و در جلسه امروز صحن به تصویب رسید.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کرد که تدریجا آن دسته از املاک شهرداری که در آن‌ها مجموعه مدیریت شهری و واحد‌های زیرمجموعه آن استقرار پیدا می‌کند، ساختمان‌هایی باشد که به لحاظ معماری نیز واجد ارزش هستند.

اعطا با بیان اینکه این امر می‌تواند تضمین کننده تداوم حیات بنا و عدم تخریب و نوسازی آن باشد، بیان کرد: چرا سرا‌های محلات، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها و ادارات کل در بنا‌های ارزشمند معماری تهران مستقر نباشند؟

اعط تأکید کرد: با ایجاد این ردیف در بودجه سال ۱۴۰۰ و تداوم آن در سال‌های بعد می‌توان امیدوارم بود موضوع تملک آثار ارزشمند معماری معاصر، تدریجا در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار