تقویت همکاری با دستگاه قضایی برای مقابله با حفاران و قاچاقچیان آثار تاریخی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از تقویت همکاری با دستگاه قضایی استان برای مقابله با قاچاقچیان آثار تاریخی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در دیدار با معاون دادستان اردبیل گفت: کمک‌ها و مشارکت دستگاه قضایی با این اداره‌کل در حد مطلوبی بوده و تلاش و جدیت بر تداوم این همکاری‌ها در سطح استان است.

او با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی برای مقابله با متخلفان در حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد: این مشارکت و همکاری سبب شده تا تخلفات در این حوزه کاهش یافته و با برخوردهای قضایی از سوء استفاده و دستبرد به میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان جلوگیری شود.

 مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حفاظت از آثار تاریخی و مقابله با حفاران محوطه‌های تاریخی را در سایه معاضدت قضایی دانست و گفت: در زمینه برخورد با قاچاقچیان اشیای عتیقه و آثار تاریخی نیز این همکاری‌ها نقش بسزایی ایفا کرده است.

فلاحی از گسترش تعامل و همکاری با دستگاه قضایی استان برای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار و محوطه‌های تاریخی خبر داد و افزود: انتظار می‌رود برای مقابله با حفاران و قاچاقچیان آثار باستانی قضات دادگستری برخورد جدی با متخلفان در این حوزه را داشته باشند.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ضابطان خاص قضایی ویژه نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گفت: این دوره‌ها با همکاری و مشارکت دستگاه قضایی استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.