خراسان جنوبی، سرزمینی طلایی برای مس

استاندار خراسان جنوبی گفت: معادن مس استان می‌توانند با کانی سازی، نیاز کشور را در این زمینه بر آورده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ذخایر معدنی استان را بی نظیر خواند و گفت: معدن مس یکی از معادن مهم استان است و طبق مطالعات، خراسان جنوبی مستعد کانی سازی مس است.

او افزود: با گسترش فعالیت‌های اکتشافی در آینده نزدیک می‌توان خراسان جنوبی را به عنوان یکی از مناطق مس خیز کشور معرفی کرد.

استاندار با اشاره به سابقه طولانی فعالیت‌های معدنی در زمینه مس در استان، گفت: چند دهه فرآیند تولید مس در معدن مس قلعه زری گواه این موضوع است.

ملانوری ادامه داد: در معدن مس قلعه زری به ‌عنوان تنها معدن مس زیر زمینی کشور، کلیه اقدامات از اکتشاف تا فرآوری ذخایر انجام می‌شود.

او گفت: با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کند و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.

استاندار در این دیدار از سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه‌های معدنی مس را در استان سرعت بخشیده و نسبت به توسعه سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن مس اقدام کند.


بیشتر بخوانید


این جلسه با قول مساعد سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای ورود جدی به منظور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی همراه بود.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار