با موافقت نمایندگان تصویب شد؛

مجوز مجلس به شرکت‌های آبفای استانی برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری

مجلس مجوز استفاده از حداکثر ۱۰ درصد منابع حاصل از مشارکت ملی هر شهر، برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری همان منطقه را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۱ و ۲ بند (د) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف ۱ بند (د) تبصره ۸ آمده است: ده درصد (۱۰%) وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهر‌ها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند موضوع ماده (۱۱) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب ۱۱ مهر سال ۱۳۶۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم خواهد شد.

در ردیف ۲ بند (د) تبصره ۸ نیز آمده که شرکت‌های آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر ده درصد (۱۰%) از منابع حاصل از مشارکت مالی، مصوب شورای اسلامی هر شهر موضوع تبصره (۳) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب ۲۴ خرداد سال ۱۳۷۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه طرح‌های ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب در روستا‌های همان بخش هزینه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار