رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۰ درصد از کم‌شنوایی کودکان با مداخله درمانی به موقع قابل پیشگیری است

محمودیان گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده، حدود ۶۰ درصد از کم شنوایی کودکان توسط مداخله به موقع قابل پیشگیری است.

سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز جهانی شنوایی اظهار کرد: سلامت شنوایی نقش پررنگی در تمام مراحل زندگی افراد دارد و با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند حفاظت از شنوایی در برابر صدا‌های بلند، مراقبت از گوش و ایمن سازی می‌توان عارضه کم شنوایی را به خوبی کنترل کرد.

او ادامه داد: امروزه شیوع کم شنوایی در جامعه به طور کلی و به خصوص در بین سالمندان در حال افزایش است. در حال حاضر ۴۶۶ میلیون نفر از مردم دنیا دچار کم شنوایی ناتوان کننده بوده که از این تعداد ۳۴ میلیون نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

محمودیان بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۹۰۰ میلیون نفر دچار کم شنوایی ناتوان کننده می‌شوند.  در حدود ۶۰ درصد از کم شنوایی کودکان توسط مداخله به موقع قابل پیشگیری است.

او تاکید کرد: در حال حاضر ۱/۱ میلیارد نفر از گروه سنی ۱۲ تا ۳۵ سال در معرض خطر کم شنوایی ناشی از صدا‌های بلند است و امروزه شیوع کم شنوایی ناتوان کننده در بین ۱ تا ۳نوزاد به ازای هر هزار تولد زنده گزارش شده است.

محمودیان ادامه داد: در حال حاضر ایمن سازی کودکان و نوزادان، تشخیص و درمان به موقع کم شنوایی، ترویج زایمان طبیعی، عدم مصرف مواد روان گردان و مخدر سنتتیک مجموعه اقداماتی برای پیشگیری از بروز کم شنوایی در بین افراد است.

او افزود: انجام تست و غربالگری بهنگام تا یک ماه پس از تولد، تشخیص تا سه سالگی و انجام مداخلات درمانی تا شش ماهگی از جمله اقدامات الویت دار و مهم برای پیشگیری از بروز کم شنوایی در بین کودکان است.

محمودیان گفت: اگر در گوش خود احساس درد کردید، از انجام درمان‌های خانگی با هدف پیشگیری از کم شنوایی گوش جدا پرهیز کنید.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار