کبگانیان:

با مشکل اشتغال دانش آموختگان مواجه هستیم

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از آسیب‌هایی که در کشور وجود دارد بحث دانش آموختگانی است که برای یافتن شغل متناسب با تخصص خودشان مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: گزارش ارزیابی و نظارت ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور امروز در دستور کار قرار گرفت. در ماموریت‌هایی که جهاد دانشگاهی چند سال پیش از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اخذ کرده بود اولین مأموریت مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح‌های کلان توسعه‌ای و عمرانی بود. در برخی طرح‌های منتخب از جهاد دانشگاهی به دلیل تخصص در برخی زمینه‌های فناوری درخواست کردیم در این مرحله به عنوان مدیریت و نظارت بر انتقال دانش فنی وارد عمل شوند.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی به این عرصه وارد شد ارتباطات و تعامل‌هایی با دستگاه‌های مثل سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و وزارت صنعت داشته اند و ارزیابی معاونت نظارتی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هم در این زمینه ارائه شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در این گزارش‌های چالش‌های وجود داشت ادامه داد: به طور کلان ممکن است بخشی از این چالش‌ها در اقدامات جهاد دانشگاهی مرتبط با تحریم‌ها باشد، اما مقداری جمع بندی این بود که مشکلات ساختاری باعث این کار شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور به این موضوع ورود خواهد کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: البته این اقدامات باید به تصویب شورای اقتصاد مقاومتی برسد که مکاتبه لازم انجام خواهد شد. هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز انجام خواهد شد تا از این چالش عبور کنیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: ماموریت بعدی سازمان دهی و هدایت شغلی و توانمند سازی دانش آموختگان است. یکی از آسیب‌های که در کشور وجود دارد بحث دانش آموختگانی است که برای یافتن شغل متناسب با تخصص خودشان مشکل دارند. ممکن است برخی از این دانش آموختگان اشتغال داشته باشند، ولی در ارتباط با شغل مناسب با تخصص خود مشکل دارند.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ابلاغیه‌های در این زمینه سال ۹۴ داشته ایم که به دستگاه‌های مختلفی مثل جهاد دانشگاهی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت علمی و فناوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت و کمیته علمی و فناوری دولت ابلاغ شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور توضیح داد: ایجاد نهاد پژوهش و فناوری ملی را نیز داشته ایم. تأسیس این سازمان باید به تصویب ستاد نقشه جامع علمی کشور برسد.

کبگانیان توضیح داد: مشارکت در کرسی‌های نظریه پردازی و مناظره نیز اقدام دیگر است. در نهایت مقرر شد که این نواقص و چالش‌ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و وقتی تکمیل شد این گزارش به عنوان گزارش ملی تلقی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار