آمریکا: تحریم رهبران حوثی به دلیل حملات اخیر به عربستان انجام شد

وزارت خارجه آمریکا علت تحریم اخیر دو نفر از رهبران انصارالله یمن را اقدامات دفاعی مردم این کشور از خود در مقابل جنایات عربستان عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا حملات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به عربستان در دفاع از خود را عامل تحریم دو نفر از رهبران انصارالله یمن عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تحریم دو نفر از رهبران حوثی به دلیل حملات اخیر آنها بوده است.

این نهاد همچنین تاکید کرد: با همکاری مارتین گریفیث و کشورهای منطقه برای رسیدن به راه حل دائمی نزاع در یمن  تلاش می کنیم.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به افزایش تنش در یمن اضافه کرد: به مجازات رهبران حوثی به دلیل رفتارهایشان از جمله حملات پی درپی علیه عربستان ادامه خواهیم داد. حوثی ها در دریافت سلاح و همه حمایت ها بر ایران اتکا دارند.

این نهاد آمریکایی در بخش دیگری از بیانیه خود مدعی شد: برای ورود به تلاش های دیپلماتیک به منظور تشویق ایران به بازگشت به تعهدات خود در برجام آمادگی داریم و براین موضوع نیز اصرار داریم که ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به تحریم های جدید این کشور علیه روسیه تصریح کرد: از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه استقبال می کنیم و از مسکو می خواهیم تا ناوالنی را بدون هیچ شرطی آزاد کند.

این نهاد آمریکایی افزود: از نزدیک با اروپایی ها برای مقابله با تهدید روسیه همکاری داریم. تحریم هایی که امروز علیه روسیه وضع کردیم، مکمل تحریم هایی است که اتحادیه اروپا و انگلیس علیه این کشور وضع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار