سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۱۳ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اسفند ماه

در شروع معاملات آخرین روز هفته، شاهد فشار فروش کمتری به نسبت روز گذشته هستیم و در اکثر نماد‌ها در محدوده بالاتر ازکف قیمت روزانه آغاز بکار کردند.

در جریان متعادل گروه بانکی‌ها شاهد نوسانات مثبت و نشان دادن واکنش به محدوده حمایتی در نماد وتجارت هستیم و سهم اکنون در قیمت ۲۵۹ تومان با رشد بیش از ۱ درصد آغاز بکار کرد. وبملت در قیمت ۳۶۳ تومان دنبال می‌شود.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا در قیمت ۲۲۵ تومان با صف فروش ۱۵۴ میلیون سهمی مواجه است و خودرو در قیمت ۲۴۵ تومان با افت حداکثری مواجه است. خگستر در قیمت ۲۹۱ تومان قرار دارد و سایر نماد‌ها در مدار منفی قرار دارند.

فرآورده‌های نفتی یکی پس از دیگری در محدوده منفی و با افت تقاضا مواجه هستند و شاهد شکل گیری صفوف فروش کم حجم و بی رمق بروی نماد‌های این گروه هستیم. در روانکار‌ها نماد شبهرن با رشد بیش از ۳ درصد و در قیمت ۵۴۴۹ تومان دنبال می‌شود.

افت هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۴هزار واحد قرار گرفته است.

اپال، برکت و خبهمن بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی شپنا و خودرو بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

صف خرید اپال عرضه شد و سهم در قیمت ۱۶۲۳ تومان در حال داد وستد است. حجم معامله بیش از ۱۷۵ میلیون سهم است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت چهار هزار و ۲۹۱واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با تغییر محسوسی مواجه نشد.

آخرین قیمت ۱۳۸نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، شستا، فملی، وتجارت، شپنا و شتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، کرمان، بپیوند، وسپهر، پیزد و آریا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۳۲۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۵۵۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش دی، پتایر و کیسون به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی بیش از ۱۱۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، غگیلا و کرمان در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۴۵میلیارد تومان (۸۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۶۰میلیارد تومان (۱۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۴۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش حدود ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۱۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۱۹درصد از پنج هزار و ۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۱۱۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۵۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۲۱۰میلیارد تومان خواهد رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۷۵۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۸۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی هزار و ۲۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اپال، فملی و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وپست، سصوفی و کرمان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پست بانک ایران با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۱۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار