فاز اول پایگاه داده‌های تنوع زیستی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی گفت: در حوزه تنوع زیستی شاهد جریان‌سازی موفقی در کشور نبوده‌ایم و از حدود ۹هزار همایشی که تاکنون در کشور ثبت شده است، هیچ همایشی با عنوان تنوع زیستی تا بدین روز برگزار نشده بود که نشان می‌دهد در این زمینه بسیار عقب هستیم.

محمد مدادی بیان کرد: داده‌پردازی در حوزه تنوع زیستی در کشور مطلوب است، اما هیچ مرکز ملی برای پردازش داده‌ها وجود ندارد؛ درحالیکه بسیاری از کشور‌ها پایگاه‌های داده ملی خود را دو دهه پیش راه‌اندازی کرده‌اند و هم‌اکنون داده‌های مربوط به ایران در پایگاه‌های جهانی سایر کشور‌ها ثبت می‌شود.

او اظهار کرد: گام‌های اولیه برای راه‌اندازی پایگاه داده‌های تنوع زیستی کشور برداشته شده و فاز اول آن تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در بخش دیگری از سخنان خود، مرزبانی زیستی را از مهمترین اقداماتی دانست که باید در کشور صورت گیرد و گفت: ورود گونه‌های مهاجم به کشور، گونه‌های بومی را تهدید می‌کند و این در حالی رخ داده است که نمونه‌های تنوع زیستی ایران در همه موزه‌های طبیعی جهان وجود دارد، اما در ایران به این گونه‌ها دسترسی نیست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.