۳۳ نفر برای انتخابات سهام عدالت در سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان گفت:۳۳ نفر تا کنون برای انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این استان نام‌نویسی کرده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیر مرتضوی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان گفت:۳۳ نفر تا کنون برای انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این استان نام‌نویسی کردند که صلاحیت حرفه­‌ای آنان توسط سازمان سپرده‌گذاری مرکزی در حال بررسی است.

او گفت: با توجه به اینکه سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی شده مبلغ آن در روش مستقیم و غیرمستقیم نهایتا در بورس قابل معامله بوده که این مبلغ تحت تاثیر نوسانات قیمتی بازار بورس متفاوت است.

او تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان سپرده‌گذاری مرکزی، کل مبلغ سهامداران روش غیرمستقیم پیش از معامله در بورس که تحت راهبری شرکت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان بوده به میزان ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان افزود: پس از طی مراحل قانونی، برگزاری انتخابات مجمع در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۹۹ تعیین شده و سهامداران روش غیرمستقیم می‌توانند در آن تاریخ به صورت حضوری و آنلاین در انتخابات شرکت کنند.

او ادامه داد: انتخابات آنلاین از ۴۸ ساعت قبل از تاریخ برگزاری ۲۱ اسفند ۹۹ در تارنمای https://dima.csdiran.ir/ آغاز و سهامداران می‌توانند از این طریق در انتخابات شرکت کنند.

مرتضوی تصریح کرد: تمامی افراد دارای حداقل مدرک کارشناسی بجز کارمندان دولت می­‌توانند به عنوان کاندیدای انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند که در این خصوص با هماهنگی‌هایی انجام شده اطلاع رسانی لازم توسط نهاد‌ها و رسانه­‌های مختلف انجام شده است.

او ادامه داد: افراد شاخص از میان اساتید دانشگاه، فعالان اقتصادی و بازنشستگان کشوری توسط این اداره کل شناسایی و به آن­ان اطلاع رسانی می‌شود که پس از اتمام مهلت قانونی نام‌نویسی جهت نامزدی برای عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در تاریخ ۹ اسفند ۹۹ و ارسال مدارک از طریق بستر الکترونیکی تعیین شده اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدارک توسط شرکت سپرده­‌گذاری مرکزی بررسی و نواقص به افراد شرکت کننده اعلام که ادامه تایید صلاحیت آنان توسط این شرکت انجام خواهد شد.

او  تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۰۴ نفر سهامداران سهام عدالت در سیستان بلوچستان حدود ۶۷.۳ درصد روش غیرمستقیم و ۳۲.۷ درصد روش مستقیم را انتخاب کرده‌­اند.

مرتضوی با بیان اینکه ارزش دارایی سبد هر سهامدار تحت تاثیر نوسانات قیمتی بورس و سهام اولیه افراد متفاوت خواهد بود تصریح کرد: هم‌اینک حدود ۵۰ درصد سهامداران روش غیرمستقیم در استان در سامانه سجام نام‌نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار