رضایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

خروج ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه توسط ۹ موسسه از بورس!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۹ موسسه وابسته به بانک‌ها و شرکت‌ها حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان را یکباره از بورس خارج کردند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگار بورس با شگاه خبرنگاران جوان درمورد اینکه چه کسانی سبب شدند که حجم نقدینگی به طور هماهنگ از بازار سرمایه خارج شود؟ اظهار کرد: در بورس دو حادثه تلخ اتفاق رخ داد که نخست می توان به مهر ۹۸ تا اسفند ۹۸ و دوم به مرداد ۹۹ تا شهریور همان اشاره کرد.

او تصریح کرد: این دو مسئله توسط دو گروه رخ که نباید این دو را با یک دیگر در یک صورت مسئله گذاشت به سبب آنکه اولین گروه آمدن سهام ها را در کف خریدند، یک عده دیگر در مرداد و شهریور بودند که گران فروشی کردند یعنی سهام را در سقف قیمتی به سهامداران فروختند.


دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گروه نخستی که ابتدا اشاره کردیم یک عده هستند که می دانند هر چهار یا پنج ماه یک اتفاق رخ می دهد، که نباید سرمایه های خود را در تولید قرار دهند بلکه می آیند منابع مالی در بانک ها قرار می دهد و سر تاریخ به طور ناگهان و هماهنگ نقدینگی را از بانک خارج می کنند و در همان مکان مورد نظر مانند ارز، مسکن، خودرو و غیره قرار می دهند که مجموع سرمایشان به هزار میلیارد تومان می رسد.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه این اشخاص مذکور کسانی هستند که زودتر از دولت می فهمند که کدام بازار قرار است با رشد مواجه شود به طور مثال می توان به این امر اشاره کرد که این اشخاص از ۵ یا ۶ ماه قبل که هنوز دستور به کاهش نرخ سود بین بانکی داده نشده فهمیده اند و سرمایه خود را خارج کرده و در جایی می گذارند که طرف چند ماه سرمایشان دو برابر شود.

اسامی متخلفان بورسی در دستمان است

او تاکید کرد: با توجه به رشدی که بازار فروردین و اردیبهشت قشر متوسط در مرداد و شهریور قشر ضعیف جامعه وارد بازار شدند، یک عده بودند که از همین فرصت استفاده کردند که خارج از تعداد ۱۵۰ نفری که در گروه اول نام برده ام هستند، اسامی اشخاص را در آورده ایم و به قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس ارسال کردیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گروه دوم  حدود 8 یا 9 موسسه وابسته بانک ها و شرکت ها هستند که آمدند در سقف قیمتی سهام های خریده شده را فروختند و ارزش سهام های حاضر در بازار سرمایه ناگهان کاهش دادند، که سیلی این مسئله را سهامداران خرد خوردند.

رضایی در رابطه با برخورد با متخلفینی که سبب ایجاد تنش در بازار سرمایه شده اند، بیان کرد: ما در تشخیص مصلحت نظام به سهم خودمان یک  کار گروهی را تشکیل داده ایم ، اما باید یک حکمی توسط قوه قضائیه صادر شود تا ما بتوانیم اسامی که از متخلفان بدست آورده ایم را منتشر کنیم، دوستانی در مجلس نیز به کمک ما آمدند تا هرچه سریع تکلیف متخلفان مشخص شود.

دولت فعلی توانایی اصلاح بورس را ندارد!

او تاکید کرد: اما اگر بخواهیم بگوییم که بورس رونوشت تا انتخابات مثبت خواهد شد نوعی مغالطه است به سبب آنکه حجم نقدینگی زیادی از بازار خارج شده است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله بازگشت رونق به بورس قابل حل است ولی دولت فعلی توانایی بهبود آن را ندارد، اما ما این وعده را به سرمایه گذاران می دهیم که در آینده نه چندان دور بازار سرمایه با رونق مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگار گفت اسامی متخلفان بورسی در دستمان است .
آقای محسن رضایی پس چرا کاری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سهام عدالت را آزاد کنید شب عیدی پول نداریم.همه چی گران شده.چند ماهه حقوق ندادن.کارگر پیمانی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
نماینذگان مجلس کجان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
مردم جبران ضررهاشون را میخوان.
آخرین اخبار