در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

سود سهام عدالت تا بهار ۱۴۰۰ پرداخت می شود/ مردم سهام عدالت را واگذار نکنند

رئیس فراکسیون سهام عدالت درباره تصمیمات این فراکسیون توضیح می‌دهد.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی،در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشکیل این فراکسیون توضیح داد: این فراکسیون وسیع‌ترین فراکسیون مجلس است و بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان در این فراکسیون حضور دارند.

این فراکسیون یک ماه است که در دستور کار مجلس قرار گرفته و سه روز پیش رسما اعلام موجودیت کرد. انگیزه اصلی شکل گیری فراکسیون سهام عدالت، اجرای منویات مقام معظم رهبری و حساسیت ایشان در مورد ساماندهی سهام عدالت بود. در طی چند سال گذشته در این خصوص چندین بار گردش کار خدمت ایشان تقدیم شده است. روند اجرایی سهام عدالت نیازمند آن بود که با سرعت بیشتری بررسی شود و با شکل گیری این فراکسیون می‌توانیم براساس اصل ۴۴ قانون اساسی کار را دنبال کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اولین اقدام این فراکسیون گفت: با حساسیتی که کمیسیون اقتصادی مجلس از خود نشان داد و همچنین با دعوت وزیر اقتصاد و مسئولین سازمان بورس، اولین اقدامی که امروز در دست بررسی قرار گرفته، بحث شکل دهی مجامع در استان‌های کشور و برگزاری انتخابات مجامع است. تصمیمی که در این خصوص گرفته شد این است که زمان برگزاری انتخابات مجامع تغییر کرد و قرار شد تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

جاماندگان سهام عدالت امیدوار باشند

وی در پاسخ به چگونگی وضعیت جاماندگان سهام عدالت در آینده بیان کرد: با تشکیل یک کمیته تخصصی که متشکل از چند مجموعه است و با نظارت مجلس و جدیت لازم برای جاماندگان سهام عدالت تلاش می‌کنیم. با توجه به حساسیتی که مجلس درمورد سهام عدالت که حق مردم است، دارد با همه توان و اهرم‌های قانونی برای ادا شدن حق مردم تلاش می‌کنیم، اما باید موانع قانونی که بر سر راه است را برداریم.

سعادتی در پاسخ به زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته قرار بود تا پایان سال سود واریز شود، اما به جهت درگیری مجلس با لایحه بودجه ۱۴۰۰ ممکن است تا قبل از عید انجام نشود. اما سازو کاری تعریف می‌کنیم تا قبل از پایان سال پرداخت شود و اگر به هر دلیلی این مهم محقق نشد تمام تلاش خود را داریم تا در بهار سال آینده این سود پرداخت شود.

آیا سجامی شدن برای دریافت سود الزامی است؟

او در خصوص لزوم سجامی شدن مردم برای دریافت سود سهام عدالت گفت: این طرح در این مدتی که بررسی می‌شود خیلی طرح موفقی نبوده و جز سیاست‌هایی بوده که اجرا شده و همچنان ادامه دارد، اما اجازه دهید تا موضوع بررسی شود.

وی افزود: از مردم درخواست می‌کنم که اعتماد داشته باشند و سهام خود را واگذار نکنند. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور سال بعد تحولات بهتری را خواهیم داشت. مردم حتما سهام خود را حفظ کنند و از واگذاری و فروش سهام عدالت خود جلوگیری کنند.

سعادتی ادامه داد: در مورد برگزاری انتخابات که قرار بود ۲۰ اسفند انجام شود، می‌بایست براساس آیین نامه از ۲۰ روز قبل به همه سهامداران اطلاع رسانی می‌شد. آمار سهامداران بسیار بالاست و در تهران بالای ۳ میلیون نفر سهامدار هستند. همچنین بعضی از استان‌ها بالای یک میلیون نفر سهامدار دارند. امکان فراخوان و شرکت برای این تعداد زمان بر است و از سیستم الکترونیکی باید استفاده می‌شد.

این نماینده مجلس در پایان اشاره کرد: خبری رسیده بود که هنوز تایید نشده، مبنی بر اینکه برخی از عناصر بازنشسته قبلی و یا فعلی در دولت می‌خواهند در مسیر تشکیل این مجامع و هیئت مدیره‌ها حضور پیدا کنند و یک شبه به استان‌ها معرفی شدند که برخلاف قوانین و آیین نامه است و باید توسط سهامداران عدالت این کار صورت گیرد. در نهایت تصمیم گیری‌هایی صورت گرفته و به این نتیجه رسیدیم که در فضایی سالم همراه با برنامه مدون نسبت به برگزاری انتخابات مجامع اقدام کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تابستون 20 میلیون گفتن سهامداری کنید حالا شده 7 میلیون.لطفا راهنمایی نکنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سهام عدالتی
۲۱:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تابستان هم به مردم گفتید سهام عدالت را نگه دارید ما نگه داشتیم اما تابستان سهام عدالت 20 میلیون بود همسایه ما فروخت 30 درصد شد 7 میلیون فوری بحسابش امد.
اما ما نفروختیم تا آبان شد 12 میلیون فروش زدیم هیچی بحساب نیامد.
الانم سهام عدالت شده 8 میلیون.
تا سال بعد میشود 5 میلیون.
آخرین اخبار