در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هواشناسی کوهنوردی؛ خطر بروز بهمن در البرز و زاگرس

کارشناس هواشناسی کوهستان توضیحاتی را درباره علائم وقوع بهمن ارائه کرد.

محسن هاشم نژاد مدرس هواشناسی کوهستان  در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با خطر بروز بهمن نکته‌هایی را اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور که ورود سامانه بارشی را در مناطق کوهستانی به ویژه در البرز و زاگرس و خراسان فعالیت خواهد کرد؛ و همچنان وزش باد را هم می‌توانیم  در روز جمعه  داشته باشیم که وزش بادها  ارتفاعشان کمتر خواهد شد.

او ادامه داد: اول اینکه اگر در پیش بینی های هواشناس فردا؛ بارش های قابل ملاحظه با زمان کوتاه را مشاهده کردید احتمال وقوع بهمن را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: دوم افزایش قابل توجه دما را اگر در پیش بینی‌ها ملاحظه کردید به‌ویژه در ماه‌های انتهایی فصل زمستان و اوایل بهار می‌تواند خطر وقوع بهمن را افزایش دهد.همچنین افزایش وزش باد هم به ویژه سرعت‌های بیش از ۴٠تا۵٠کیلومتر بر ساعت می‌تواند  مناطقی را که استعداد ریزش برف و بهمن را دارد تحریک کنند.

هاشم نژاد در پایان بیان کرد: در ماه‌های انتهایی فصل زمستان و اوایل بهار با توجه به اینکه افزایش تابش خورشید و دریافت انرژی را داریم  همچنین احتمال اینکه در میانه روز شاهد افزایش قابل توجهی بشایم بالاست و این وضعیت بروز بهمن را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار