الکاظمی: حمله به پایگاه عین الاسد به جایگاه عراق لطمه می‌زند

نخست وزیر عراق اعلام کرد حمله به پایگاه عین الاسد به دست گروه‌هایی صورت گرفته است که به عراق ارتباطی ندارند و قصد آن‌ها آسیب زدن به این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، در جلسه شورای امنیت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور تحولات امنیتی اخیر بررسی و فرمانده کل نیرو‌های مسلح از تهیه مقدمات سفر پاپ فرانسیس به عراق مطلع شد.

الکاظمی در این جلسه در خصوص حمله به پایگاه عین الاسد گفت: چنین حملاتی توسط گروه‌هایی صورت می‌گیرد که در حقیقت به عراق وابسته نیستند. حمله به پایگاه‌های نظامی عراق به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و به پیشرفتی که عراق در حال تحقق آن است، به لحاظ پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی یا از نظر نقش عراق در برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان، لطمه وارد می‌کند.

الکاظمی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی دستور العمل‌های مشخصی برای موضع گیری قاطعانه درباره گروه‌های اینچنینی تحت هر نام و ادعایی، دارند.

وی افزود: مسئولیت ملی و اخلاقی ما درباره ملت‌مان بر ما ایجاب می‌کند اجازه ندهیم منطق سلاح بر منطق دولت پیشی بگیرد. عراق باید خود را از درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی خارج کند و طبق اولویت‌های خود پیش رود.

وی از همه گروه‌های سیاسی خواست مواضع روشنی برای حمایت از رویکرد دولت در این خصوص و در حمایت از ملت و کشور اتخاذ کنند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در خصوص حضور نیرو‌های بیگانه در خاک این کشور گفت: وقتی این نیرو‌ها به درخواست دولت عراق وارد این کشور شدند، این دولت مسئولیت اجرای گفتمان راهبردی با آمریکا را بر عهده گرفت که تا به حال نتیجه آن خروج ۶۰ درصد از نیرو‌های ائتلاف نه به زبان سلاح بلکه به زبان گفتمان بوده است. ما به گفتگو طبق اولویت‌ها و نیاز‌های عراق برای دستیابی به توافق بر سر جدول زمان بندی برای خروج نیرو‌های نظامی و نیز دستیابی به ساز و کار‌هایی اعم از آموزش، پشتیبانی و رایزنی ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
غرب پرست اون موقعی بزرگ مرد ما بخاطر شما شهید شد ساکت بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
وقتی یک کشور توسط نیروهای اشغال گر اشغال شده و نیروهای اشغال گر به صراحت اعلام کرده اند قصد خروج ندارند و همچنین ثروت های آن کشور را بدون اجازه دولت و پارلمان آن کشور می بلعند و عامل ناامنی هستند. آن وقت یک نفر صاحب کرسی سیاسی، در آن کشور بگوید که منطق ما باید پرهیز از درگیری باشد یعنی چه؟
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جایگاه کشور کنونی عراق بالاتر از جایگاه جسم و جان و خون پاک سرداران صدیق شهید و یارانشان سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگوار و سردار عزیزمان ابو مهدی مهندس نیست که اگر این سرداران نبودند عراقی تا کنون نبود همگیتون توسط داعش سر بریده شده بودیت و نوامیستان و کودکانتان به اسرارت و بردگی برده و فروخته شده بودند و مال و اموالتان به غارت رفته بود ، آمریکایهای تروریست پرور ترویستی را از کشورتان بیرون و اخراج کنید هر چه سریعتر همین آمریکایها بودند و هستند که داعش را ساختند و هم اکنون هم دارن احیاءش می کنند چرا خودتان را بخواب زده اید بیدار شوید مومنین مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص و اجنویان آمریکایی و همپیمانانشان را نابود و اخراجشان کنید در کشورهایتان که بد نقشه های شومی برایتان کشیده اند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
دمت گرم خوب گفتی
آخرین اخبار